Έγινε και αυτο!
Στo ελικόπτερο SX-HIT που είχε εκκινήσει στην πιστα του αεροδρομίου της Πάχης Μεγάρων σήμερα το πρωί, με διαδρομή Ναύπλιο, Άργος και ενώ είχε φυσικά καταθέσει σχέδιο πτήσης, ζητήθηκε απο το ΚΕΠΑΘ να ακυρώσει την πτήση του γιατί η διαδρομή που ζήτησε “δεν έγινε δεκτή”;;;; αφού δεν υπάρχει τέτοιο δημοσιευμένο VFR route στην τερματική περιοχή των Αθηνών!!!
Σε τηλεφωνική επικοινωνία του κ. Λεβέντη Κ. με το ΚΕΠΑΘ απ’οπου και προήλθε η “εντολή” ο προϊστάμενος κ. Τάγκαλος, επιβεβαίωσε την “άρνηση αποδοχής” του σχεδίου πτήσεως ακυρώνοντας έτσι αυθαίρετα την Ελληνική αεροπορική νομοθεσία.
Δεν θα κάνουμε κανένα σχόλιο σε αυτη τη φάση και θα αφήσουμε στην κρίση του χειριστή και της εταιριας του, αν θα κινηθεί νομικά η όχι για την οικονομική και όχι μόνο ζημιά που υπέστη για την καθυστέρηση, καθότι η πτήση ήταν εμπορική (εκπαίδευση ναυτιλίας). Η AOPA Hellas ενημερώθηκε άμεσα για το συμβάν και αναμένει επίσης την απόφαση του χειριστη για το χειρισμό της αχαρακτήριστης ενέργειας.
Απλά θα θυμίσουμε ότι:
1. τα VFR routes της τερματικής περιοχής των Αθηνών (και όλων των TMA στην Ελλάδα αλλα και παγκοσμίως) ξεκινούν απο τα 1000′ σχετικό ύψος και πάνω (Athinai TMA Area). Κάτω απο αυτο το ύψος δεν υπάρχουν VFR routes ακριβώς για να διευκολύνεται η κυκλοφορία των μικρών αεροσκαφών.
2. Το Athinai Information και το Athinai TMA information είναι… Information… και όχι Control. Ο λόγος υπαρξής του είναι η παροχή συμβουλευτικών πληροφοριών και η ενημέρωση για λόγους έρευνας και διάσωσης και όχι ο διαχωρισμός.
Και επειδή αύριο θα θελήσουμε να πάμε με ελικόπτερο απο τα Μέγαρα στο εγκεκριμένο απο την ΥΠΑ ελικοδρόμιο της Ανδρου, παρακαλούμε τον κ. Τάνγκαλο, να μας “υποδείξει” την προβλεπόμενη διαδρομή που πρέπει να ακολουθήσουμε, κατα την δική του λογική.
Φυσικά ο χειριστής για να αποφύγει περαιτέρω διαπληκτισμούς, έκανε νέο σχέδιο μέχρι την Κόρινθο με προσγείωση και απο εκεί νέο σχέδιο για τον προορισμό του.