Πρωτοσέλιδη δημοσίευση της εφημερίδας «ΤΑ ΝΕΑ Πάρου Αντιπάρου»

Ό,τι είναι δυνατόν φαίνεται πως κάνει η δηµοτική αρχή της Αντιπάρου, προκειµένου να ανακόψει το τουριστικό ρεύµα στο νησί και µάλιστα στο πιο υψηλό οικονοµικό πακέτο των παραθεριστών που δέχεται.

Με µία αλλόκοτη απόφαση που πάρθηκε µε ευθύνη του δηµάρχου, όποιος χρησιµοποιεί το ελικοδρόµιο της Αντιπάρου πρέπει να καταβάλλει το ποσό των 150 ευρώ! Την ίδια στιγµή στο αεροδρόµιο της Μυκόνου για να προσγειωθεί ένα ελικόπτερο πληρώνει 4,5 (!) ευρώ, ενώ στο αεροδρόµιο της Πάρου πληρώνει 0 (ολογράφως ΜΗΔΕΝ ΕΥΡΩ).

Παρόµοια τακτική είχε ακολουθήσει πριν δύο χρόνια και ο Δήµος Σίφνου ζητώντας 50 ευρώ για κάθε προσγείωση ελικοπτέρου. Η αναστάτωση που ακολούθησε και οι κραυγές αγωνίας των επαγγελµατιών ανάγκασαν τότε, άρον – άρον τον Δήµο Σίφνου, να αποσύρει το µέτρο. Παρόµοια απόφαση µε τον Δήµο Αντιπάρου πήρε και ο Δήµος Άνδρου, δίχως όµως ποτέ έως σήµερα να υλοποιήσει το µέτρο. Τέλος, σηµειώνουµε ότι η πιο ακριβή προσγείωση ελαφρού πτητικού µέσου (έως την περίπτωση της Αντιπάρου) είναι σήµερα στον ακριβότερο αεροδρόµιο της Ευρώπης, το «Ελευθέριος Βενιζέλος», όπου τα τέλη χρήσης είναι 90 ευρώ. (Υπολείπεται δηλαδή πολύ και από το ελικοδρόµιο της Αντιπάρου).

Τα παράλογα

Το ελικοδρόµιο Αντιπάρου δέχθηκε πέρσι 560 δροµολόγια ελικοπτέρων. Μεταξύ αυτών που ήρθαν στο νησί µε ελικόπτερο είναι µερικοί από τους πιο διάσηµους σταρ που έκαναν την Αντίπαρο γνωστή στα πέρατα της οικουµένης. Οι επιβάτες των ελικοπτέρων είναι αυτοί που µε το υψηλό τους εισόδηµα, δίνουν µία πραγµατικά µεγάλη ώθηση στους επαγγελµατίες του νησιού.

Στη χώρα µας λειτουργούν 67 ελικοδρόµια. Όλα αυτά έχουν κατασκευαστεί µε κρατικές δαπάνες και επιδοτήσεις από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Η εποπτεία των ελικοδροµίων δόθηκε στους Δήµους και τις Κοινότητες. Σε κανένα απ’ αυτά τα ελικοδρόµια δεν υπάρχουν τέλη προσγείωσης. Μέχρι και τα τέλη Μαρτίου υπήρχε ένα τέλος (π.χ. στο αεροδρόµιο Πάρου µε 0,74 ευρώ). Αυτή η χρέωση σταµάτησε να υπάρχει από 1η Απριλίου προκειµένου να συµβάλει ακόµα περισσότερο στην αύξηση του τουρισµού. Στην Αντίπαρο µέχρι και πριν λίγο καιρό υπήρχε ένας υπάλληλος που ήταν «on call» και όποτε πήγαινε ένα ελικόπτερο στην Αντίπαρο τον έπαιρναν τηλέφωνο προκειµένου να πάει να ανοίξει την πόρτα. Ο υπάλληλος όπως λέγουν οι χειριστές ελικοπτέρων και συγκεκριµένα ο κ. Δηµήτρης Βερβερέλης επαγγελµατίας πιλότος και εκπαιδευτής, που µιλήσαµε µαζί του, «ήταν εξαιρετικός και πολλή συνεργάσιµος. Έφερνε και το δικό του αυτοκίνητο προκειµένου να µας εξυπηρετήσει σε οτιδήποτε του ζητούσαµε» µας είπε. Όπως µας εξήγησε ο κ. Βερβερέλης «για αυτή την εξυπηρέτηση οι πιλότοι του έδιναν ένα χαρτζιλίκι». Σηµειώνουµε πάντως, ότι αυτός ο υπάλληλος, όπως µας είπαν στην Αντίπαρο, ο Δήµος τον άλλαξε για να βάλει κάποιον άλλο στη θέση του, παρόλο που είχε οικονοµικό πρόβληµα και αυτό ήταν γνωστό. Όπως ακούγεται µάλιστα, στην Αντίπαρο, προτιµήθηκε κάποιος άλλος που ήταν πολιτικός φίλος του κ. Λεβεντάκη.

Ακόµα, πρέπει να σηµειώσουµε ότι για τη λειτουργία του ελικοδρόµιου της Αντιπάρου ο Δήµος λαµβάνει 5.700 ευρώ ετησίως από το Υπουργείο Μεταφορών. Ένα άλλο ενδιαφέρον ερώτηµα που υπάρχει (µετά την απόφαση του Δήµου Αντιπάρου) είναι για το αν υπάρχει µελέτη σκοπιµότητας για τις εισπράξεις των 150 ευρώ, αφού αυτό το τέλος πρέπει να είναι ανταποδοτικό. Σύµφωνα µε ανθρώπους που γνωρίζουν τις καταστάσεις, η λήψη της αλλοπρόσαλλης απόφασης για τα 150 ευρώ στηρίχθηκε στη λογική «να τα πάρουµε και απ’ αυτούς». Όπου «αυτοί» ήταν οι πλούσιοι επισκέπτες του νησιού…

Οι αλλόκοτες αποφάσεις βέβαια του Δήµου Αντιπάρου δεν σταµατούν εδώ, καθώς αποφασίστηκε και τέλος 150 ευρώ για τους πολιτικούς γάµους! Με λίγα λόγια, η πλειοψηφία του Δήµου Αντιπάρου όπου «µυρίζεται» χρήµα αυξάνει τις τιµές πιστεύοντας ότι όλοι οι άλλοι είναι υποχρεωµένοι να πληρώνουν γιατί τους έχουν ανάγκη…

Επί της ουσίας

Τα παραπάνω παιδιαρίσµατα στην τιµολογιακή πολιτική δεν έχουν κανένα κέρδος. Είναι χαρακτηριστικό άλλωστε ότι οι ελικοπτεράδες που έβαλαν σε εµπάργκο την Αντίπαρο µπορούν να προσγειωθούν όπου υπάρχει χώρος, εφόσον δεν ενοχλούν και δεν υπάρχει κίνδυνος. Έτσι, την προηγούµενη εβδοµάδα οι λίγες προσγειώσεις ελικοπτέρων που έγιναν στην Αντίπαρο, έγιναν σε χώρους που διαθέτουν οι βίλες στο νησί. Τόσο απλά. Η άλλη σκέψη που υπάρχει στους ελικοπτεράδες είναι ότι όταν επιµένει ο πελάτης τους να πάει στην Αντίπαρο, αυτοί θα τον πηγαίνουν στην Πούντα ή στο Βουτάκο της Πάρου και στη συνέχεια θα τον περνούν µε το φέρι – µπόουτ στην Αντίπαρο. Όπως µας είπε ένας πιλότος «εγώ έχει τύχει να έρθω στην Αντίπαρο µέσα σε µία µέρα 3 φορές. Πρέπει λοιπόν να πληρώσω 450 ευρώ;». Το πόσο λαθεµένη είναι η απόφαση του Δήµου Αντιπάρου αποδεικνύεται από το εξής. Η δαπάνη για καύσιµα ενός ελαφρύ ελικοπτέρου – σαν αυτά που έρχονται στην Αντίπαρο – είναι 80 ευρώ. Για τα µεγαλύτερα VIP ελικόπτερα η δαπάνη για καύσιµα είναι περίπου 170 ευρώ. Αν λοιπόν κάποιος θέλει 80 ευρώ για καύσιµα µε ποια λογική θα πληρώσει 150 ευρώ τέλος προσγείωσης;

Το εµπάργκο

Ο πόλεµος που ξεκίνησε µε τις εταιρείες ιδιοκτησίας ελικοπτέρων είναι άνισος για τον Δήµο Αντιπάρου. Και αυτό διότι, εκείνοι (εταιρείες ελικοπτέρων) είναι αυτοί που ελέγχουν τα πράγµατα στον τουρισµό από αέρος και όχι οι σύµβουλοι που θέλουν να τα πάρουν «από αυτούς».

Όπως µας είπε ο κ. Δηµήτρης Βερβερέλης έχουν στείλει επιστολή διαµαρτυρίας στον Δήµο Αντιπάρου. Η επιστολή πάντως στο τελευταίο δηµοτικό συµβούλιο την περασµένη εβδοµάδα δεν αναγνώστηκε στο σώµα, όπως µας είπαν δηµοτικοί σύµβουλοι. Πιθανόν βέβαια, η επιστολή να µην είχε φθάσει ακόµα. Αυτό θα αποδειχθεί µε την απόδειξη παράδοσης. Πάντως, στην πλέον εξειδικευµένη σελίδα για τους πιλότους ελικοπτέρων (greekhelicopters.gr), το κείµενο µε τίτλο «ανεπιθύµητα τα ελικόπτερα στην Αντίπαρο» έχει ως εξής…