Όλοι όσοι ασχολούνται με την ΥΠΑ, έχουν αντιληφθεί ότι πρόσφατα, η Διεύθυνση Πτητικών Προτύπων παρουσιάζει σοβαρές δυσλειτουργίες. Επιθεωρητές με εμπειρία, που στήριζαν την Διεύθυνση, έχουν απομακρυνθεί χωρίς να έχουν αντικατασταθεί. Οι χειριστές της ολυμπιακής που θα στελέχωναν την Διεύθυνση, όλο έρχονται, αλλά δεν έχουν εμφανιστεί ακόμη. Και βέβαια όσο έμπειροι και αν είναι, θα πρέπει να περάσουν από κάποια ενημερωτική εκπαίδευση. Στο μεταξύ η Διεύθυνση είναι γυμνή.
Ο κρίσιμος τομέας της ασφάλειας των πτήσεων είναι σήμερα εκτεθειμένος.

Αυτό που όλοι εμείς διαισθανόμαστε, ήρθε σήμερα η EASA να το επιβεβαιώσει.
Την προηγούμενη Παρασκευή, 25 Φεβρουαρίου, ολοκληρώθηκε επιθεώρηση του Τμήματος Πτητικής Λειτουργίας (ΥΠΑ/Δ2/Γ) από Επιθεωρητές της EASA, και η κατάσταση που αναφέρουν δεν είναι καθόλου ευχάριστη. Μεταξύ των άλλων κάποια ευρήματα αξιολογήθηκαν ως «immediate safety hazard». Δηλαδή, υπάρχει άμεσος κίνδυνος για την ασφάλεια των πτήσεων. Η ΥΠΑ θα πρέπει πλέον να πάρει άμεσα και αποτελεσματικά μέτρα, για να αποκαταστήσει τα πράγματα.

Αν η ΥΠΑ δεν συγκινηθεί, και αν δεν πάρει τα αναγκαία άμεσα και αποτελεσματικά μέτρα, η Ευρώπη θα επιβάλλει περιορισμούς στις Ελληνικές αεροπορικές εταιρείες.

Αλλά υπάρχει και ένα άλλο θέμα, που κάνει τον κόσμο της Γενικής Αεροπορίας να μην κοιμάται το βράδυ. Κατά πληροφορίες, την Τρίτη 1 Μαρτίου, έρχεται στην Αθήνα μία άλλη ομάδα Επιθεωρητών για να εξετάσει τον τρόπο που δίνονται στην Ελλάδα τα πτυχία των χειριστών. Αεροπλάνων και ελικοπτέρων. Κανείς δεν μπορεί να φανταστεί, τι μπορεί να γίνει, αν τα το τμήμα πτυχίων (ΥΠΑ/Δ2/Β) παρουσιάσει εικόνα ίση ή χειρότερη από εκείνη της Πτητικής Λειτουργίας. Νομικά η EASA έχει το δικαίωμα να ανακαλέσει ή ακόμη να ακυρώσει οποιοδήποτε πτυχίο έχει εκδοθεί κατά παράβαση της Ευρωπαικής νομοθεσίας. Τα αποτελέσματα θα τα ξέρουμε σε μία εβδομάδα περίπου.

Για την AOPA Ελλάς
Βασίλης Κώστα