Πρόσφατα προέκυψε θέμα στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας με σοβαρή καταγγελία, Αμερικανού επιθεωρητή της FAA για θέματα ασφαλείας και ελέγχου στο αεροδρομιο της Μυκόνου.

Πιο συγκεκριμένα στη καταγγελία αναφέρεται και μάλιστα απο τον επιθεωρητή που φαίνεται να εχει μεγάλη εμπειρία, οτι κατα τη διάρκεια της πτήσης έγιναν επικίνδυνοι ελιγμοί, οτι το ελικόπτερο παρέμεινε εν λειτουργία με τον επιβάτη μεσα και το χειριστή εκτός και σε απόσταση απο το ελικόπτερο, οτι δεν δόθηκε απόδειξη παρότι ζητήθηκε (η απάντηση ήταν οτι έτσι δουλεύουμε στην Ελλάδα), οτι δεν πέρασε ο επιβάτης απο έλεγχο στο αεροδρομιο. Πολυ απλά δεν έγινε τίποτα απο αυτά που θα γινόντουσαν απο μια πιστοποιημένη αεροπορική εταιρεία που ακολουθεί συγκεκριμένες και αυστηρές διαδικασίες για όλα τα παραπάνω.
Έγινε δηλαδή μια εμπορική πτήση με ιδιωτικό ελικόπτερο απο χειριστή με ερασιτεχνικό πτυχίο και φυσικά η πληρωμή σε μαύρο χρήμα. Δεν χρειάζεται φιλοσοφία για να καταλάβει κάνεις ποσο μεγάλο ειναι το πλήγμα για τον Τουρισμό αλλα και για το αεροδρομιο της Μυκόνου μιας και οι ξένοι που έρχονται για λιγο δεν προλαβαίνουν να καταλάβουν οτι κατι τρέχει και πέφτουν στα δίχτυα ενός κυκλώματος που βέβαια οι αρχές λένε οτι αγνοούν.

Η ΥΠΑ εικάζει(!!!) οτι η πτήση ήταν πειρατική και το περιστατικό μεμονωμένο αφού δεν εχει γινει ποτε στο παρελθόν κάποια καταγγελία ούτε εχει αναφερθεί παρόμοιο περιστατικό. Προς άμεση αντιμετώπιση της πρωτοφανούς αυτής καταγγελίας, μιας και οι πειρατικές πτήσεις ειναι πρωτόγνωρο φαινόμενο για τα Ελληνικά δεδομένα και για να μην ξαναγίνει κατι ανάλογο αλλα και για να προστατέψει το επιβατικό κοινό και τις αεροπορικές εταιρείες συζητά την θέσπιση δραστικών μέτρων:

1. Θα πρεπει για παραλαβή επιβατών εκτός αεροδρομίων να αποστελονται τα ονόματα των επιβατών σε αστυνομική αρχή και να αναφέρεται εαν ειναι ιδιωτική η οχι η πτήση.
2. Εαν πρόκειται για εμπορική πτήση θα πρεπει η πληρωμή να γίνεται αποκλειστικά και μόνο με πιστωτική κάρτα ο κάτοχος της οποίας ομως να επιβαίνει στην πτήση.
Αυτά βέβαια για να προστατέψουν τις αεροπορικές εταιρείες και να πατάξουν τις πειρατικές πτήσεις.

Η ειρωνία μου στα παραπάνω ειναι έκδηλη μιας και στη Μύκονο ειδικά τα τελευταία χρόνια γίνονται συστηματικά πειρατικές πτήσεις σε ενα σύστημα που εμπλέκονται ξενοδόχοι, τουριστικά γραφεία, επώνυμοι και ανώνυμοι. Όλοι το ξέρουν και κάνεις δεν το ξέρει. Εντάξει οι ξενοδόχοι και τα τουριστικά γραφεία ας πούμε οτι δεν γνωρίζουν. Ας πούμε οτι το κύκλωμα τους εχει παραμυθιασει όλους. Η ΥΠΑ δεν το γνωρίζει;;; Δεν εχει λέει καταγγελίες!!! Αστεία λέτε;;;
Περιμένετε δηλαδή μια έγγραφη καταγγελία απο κάποιον για να κινήσετε διαδικασίες ελέγχου των συγκεκριμένων ελικοπτέρων;;; Οι διαφημίσεις που παίζουν στο internet, στα φειγ βολάν σε ολο το νησί και στις ρεσεψιόν των ξενοδοχείων δεν σας λένε τίποτα;;; Ναι σωστά δεν πάτε Μύκονο. Δεν πάτε Λάρισα. Δεν πάτε Σαντορίνη. Ε.. Να πάτε κύριοι!!! Οι αεροπορία ειναι στον αέρα και στα αεροδρόμια και ελικοδρομιο οχι στα γραφεία στην Βουλιαγμενη.
Και αφού δεν πάτε, εαν βρεθεί κάποιος και σας πει οτι κατι τρέχει εκεί, αν το δείτε κάπου γραμμένο, εαν το ακούσετε σε μια συζήτηση μεταξύ χειριστών δεν πρεπει να το ερευνήσετε;;; Δεν έχουν γινει όλα τα παραπάνω τα τελευταια τρία χρόνια;;; Και αφού δεν έχετε τη δυνατότητα να κάνετε τίποτα απο αυτά δεν θα μπορούσατε να πάρετε ενα τηλεφωνο και να ζητήσετε ως πελάτες μια πτηση να δείτε τι λαυράκι θα βγάζατε;;; Μας κοροιδεύετε;;; Ο Αμερικανός επιθεωρητής της FAA έκανε διακοπές και οταν έπεσε στην αντιληψή του μια περίεργη και πιθανόν παράνομη αλλα και άκρως επικίνδυνη πρακτική έκανε άμεσα καταγγελία κι εσείς που τα ξέρετε γουρλωνετε τα μάτια και σηκώνετε τους ώμους λέγοντας οτι δεν ξέρατε δεν γνωρίζατε δεν έχετε έγγραφη καταγγελία!!! Και τα παραπάνω μέτρα δεν ειναι τίποτα αλλο απο μια απελπισμένη προσπάθεια να δείξετε οτι κατι κάνετε. Οτι και καλά παίρνετε μέτρα. Τίποτα δεν κάνετε. Και αυτοί που τα σκέφτηκαν δεν έχουν δει απο κοντά ελικόπτερο.
Φωνάζω σε εσάς κύριοι της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και απευθύνομαι πάντα σε αυτούς τους λίγους που ξέρουν και κατανοούν τι γίνεται, που ειναι η έχουν υπάρξει χειριστές αεροσκαφών και οχι σε αυτούς που έχοντας ενα πτυχίο θεολογικής ή νομικής σχολής, έχουν ιδέες για μέτρα ασφαλείας που σε καμία περίπτωση δεν λύνουν προβλήματα αλλα ομως δυσχεραίνουν την λειτουργία των αεροπορικών εταιρειών ακόμα περισσότερο, και φυσικά αφήνουν παραθυράκια για τους επιτήδειους.

Φωνάζω ομως πολυ περισσότερο και σε εμάς τους χειριστές αλλα και στις αεροπορικές εταιρείες. Και επειδή η ψυχή και τα χέρια των αεροπορικών εταιρειών είμαστε και πάλι εμείς φωνάζω σε εμάς περισσότερο απο οτι στη ΥΠΑ. Εμείς φταίμε κύριοι. Εκπαιδευτές που δεν κατάφεραμε να εμφυσήσουμε στους μαθητές μας την αεροπορική συμπεριφορά, εξεταστές που δεν κόψαμε αυτούς που δεν κάνουν για να βρίσκονται στον αέρα και μάλιστα να μεταφέρουν άλλους, χειριστες που δεν συμβουλέψαμε σωστά τους ιδιοκτήτες των αεροσκαφών μας οταν κάποιοι εξυπνουληδες τους έπιασαν απο κοντά για να βγάλουν κάποια έξτρα χρήματα, αλλα και δεν στείλαμε στον αγύριστο αυτούς που μας έταξαν μπόνους και ποσοστά για να πείσουμε τους ιδιοκτήτες να μπουν σε αυτή την παράνομη διαδικασία. Δεν φωνάξαμε οταν βρεθήκαμε μπροστά σε μια επικίνδυνη κατάσταση μήπως και παρεξηγηθούμε. Τα συζητάμε πάντα στα πηγαδάκια και δεν παίρνουμε ανοιχτά θέση. Να θυμίσω σε όλους μας και πρώτα σε μένα οτι για να μην έχουμε ατύχημα πρεπει να σπάσουμε την αλυσίδα νωρίς. Ευτυχώς δεν έχουμε ατύχημα αλλα έχουμε μια κατάσταση με τα ελικόπτερα στην Ελλάδα που θα μας φέρει σε πολυ δύσκολη θέση. Οι αεροπορικές εταιρείες να έχουν τρομερά προβλήματα με τα παράλογα μέτρα, και καλά για ασφάλεια που θέτει η ΥΠΑ, τα ιδιωτικά ελικόπτερα ακόμα περισσότερα αφού για μια πτήση μιας ώρας θα θέλουν μια γραφειοκρατία απείρου κάλλους και φυσικά οι επαγγελματίες χειριστές θα αναγκαστούν να βρουν δουλειά στο εξωτερικό.

Και όλα αυτά γιατι κάποιοι απο εμάς μετρημένοι στα δάχτυλα του ενός χεριού, κατάφεραν να κάνουν τους υπόλοιπους να μην μιλάμε και να δεχόμαστε τις επικίνδυνες και παράνομες πράξεις τους γιατι ειναι φίλοι φίλων μας κτλ. ή τους θεωρούμε συναδέλφους. Ούτε το ενα ούτε το αλλο. Στους φίλους πρεπει να μιλάμε και να λέμε πως έχουν τα πράγματα και στους συναδέλφους ακόμα περισσότερο. Και αν δεν το καταλαβαίνουν τότε δεν ισχύει τίποτα απο τα δυο και πρεπει να απομακρυνθούν απο το χώρο.

Και το φοβερό ειναι οτι ακόμα και αυτή τη στιγμή λίγες μερες μετά το συμβάν στη Μύκονο, μαθαίνω για νεα πειρατική πτήση… Με χειριστή που του έχουν γινει συστάσεις πολλές φορές και αρνείτε φυσικά τα πάντα. Θα πάρει στο λαιμό του και άλλους γιατι το ελικόπτερο δεν του ανήκει φυσικά. Δεν καταλαβαίνει τίποτα. Να υπενθυμίσω στους ιδιοκτήτες οτι φέρουν κατα το ήμισυ τη ποινική ευθύνη και σε περίπτωση ατυχήματος ΔΕΝ ειναι ασφαλισμένοι ούτε οι επιβαίνοντες ούτε το αεροσκάφος.

Πρεπει πραγματικά να καταλάβουμε οτι εμείς φταίμε για οποιαδήποτε αρνητική κατάσταση προκύψει απο όλα αυτά. Ποτε ομως δεν ειναι αργά να λάβουμε θέση. Ένας παλιός εκπαιδευτής μου είπε με μεγάλη πίκρα και το εννοούσε οτι στην αεροπορική του καριέρα θεωρεί οτι απο τα μεγαλύτερα λάθη του ήταν που άφησε τέτοιους ανθρώπους να προχωρήσουν δίνοντας τους το πράσινο φως ως εκπαιδευόμενους. Δεν νομίζω οτι μπορει ενα χέρι να σπάσει την αλυσίδα αλλα αν προσπαθήσει θα βρεθούν και αλλα να βοηθήσουν.

ΥΓ: επειδή δεν εχει γραφτεί τίποτα…

Πειρατικές πτήσεις ελικοπτέρων. Ποιός φταίει; (19.08.11)
Φίλοι ή πελάτες; (07.08.13)
Μπορώ να μισθώσω το ελικόπτερό μου; (30.11.09)
Charter Helicopter Flights (16.04.10)

image_pdf