Ως κεραυνός εν αιθρία έσκασε η απόφαση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας να μην καλύπτει πλέον με τις απαιτούμενες βάρδιες τον πύργο ελέγχου του Στρατιωτικού Αεροδρομίου Μεγάρων, με αποτέλεσμα η Αεροπορία Στρατού να σηκώνει τα χέρια ψηλά – παρά τις υπεράνθρωπες και φιλότιμες προσπάθειες που καταβάλει το προσωπικό της – κι εν τέλει να οδηγείται το πολιτικό τμήμα του αεροδρομίου σε «κουτσουρεμένη» λειτουργία τα Σαββατοκύριακα και λουκέτο τις αργίες, όπως του Αγίου Πνεύματος, τον Δεκαπενταύγουστο κτλ.
Το Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ ΥΠΑ, Αεροπορίας Στρατού (ΑΣ) και υπουργείου Μεταφορών, που υπεγράφη το 2005 προέβλεπε την διάθεση ανά βάρδια 4ων ελεγκτών από την ΥΠΑ και 4ων από την ΑΣ. Η ισχύς του Μνημονίου λήγει στις 20 Ιουνίου 2020 κι υποτίθεται ότι μέχρι τότε πρέπει να τηρηθεί ενά ταυτόχρονα θα έπρεπε να έχουν ξεκινήσει από το υπουργείο Μεταφορών οι διαδικασίες επέκτασής του.
Κι ενώ οι βάρδιες έπρεπε να καλύπτουν όλες τις πτητικές δραστηριότητες – ιδιωτών και ΑΣ – από την ανατολή μέχρι την δύση του ηλίου, η ΥΠΑ – όπως μας καταγγέλλουν επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στο αεροδρόμιο – αποφάσισε να υπάρχουν βάρδιες 9 πμ έως 6 μμ τις καθημερινές και 9πμ έως 3 μμ τα Σαββατοκύριακα, βάζοντας ταυτόχρονα λουκέτο τις αργίες.
Στο αεροδρόμιο των Μεγάρων δραστηριοποιούνται εταιρείες επισκευής και συντήρησης των ιπτάμενων μέσων της Ελληνικής Αστυνομίας και της Πυροσβεστικής, εταιρείες εκπαίδευσης χειριστών (περίπου 350 ατόμων τον χρόνο) και είναι το μέρος όπου εκπαιδεύονται και οι πιλότοι της Αεροπορίας του Πολεμικού Ναυτικού. Όλα αυτά, λοιπόν, πηγαίνουν πίσω. Οι εκπαιδεύσεις γίνονται σε… δόσεις και σε αρκετές περιπτώσεις το κόστος εκτινάσσεται σε απίστευτα ύψη με το ελληνικό δημόσιο, δηλαδή τους φορολογούμενους πολίτες, να καλούνται να πληρώσουν τον λογαριασμό.
Όμως, σύμφωνα με στρατιωτικές πηγές, έχει υπάρξει και πρόταση από κύκλους της ΥΠΑ προς την ΑΣ να φύγει από το αεροδρόμιο, για να αναλάβει εξ ολοκλήρου την ευθύνη της διαχείρισης. Δηλαδή, όλο το αεροδρόμιο της Αεροπορίας Στρατού να μετακομίσει στην Αλεξάνδρεια Ημαθίας (αυτή ήταν η πρόταση) γιατί έτσι… βολεύει καλύτερα! Πέρα από το κόστος που ακολουθεί μία τέτοια απόφαση, που με πρόχειρους υπολογισμούς μπορεί να φθάσει τα 200 εκατ. ευρώ, ορισμένοι κύκλοι στην ΥΠΑ εμφανίζονται να έχουν σχέδια και για τον αμυντικό σχεδιασμό των ενόπλων δυνάμεων. Βεβαίως και κάτι τέτοιο δεν πρόκειται να συμβεί.
Από την πλευρά της, η Αεροπορία Στρατού, βλέπει αυτή την παράλογη κατάσταση και σηκώνει ένα βάρος που δεν της αναλογεί, προσφέροντας τρεις βάρδιες για τις ανάγκες και του πολιτικού τμήματος. Όμως, έχει και τις δικές της ανάγκες που πρέπει να δώσει προτεραιότητα, αφού το 2ο Τάγμα Ελικοπτέρων Αεροπορίας Στρατού (ΤΕΑΣ) έχει σημαντικό έργο στις επιχειρήσεις του Στρατού και όχι μόνο.
Για όλη αυτή την «παράλογη» στάση κύκλων της ΥΠΑ κακές γλώσσες αναφέρουν ότι ο λόγος που δεν καλύπτονται οι βάρδιες είναι επειδή το αεροδρόμιο δεν είναι χαρακτηρισμένο «πολιτικό» αλλά «στρατιωτικό» με αποτέλεσμα να χάνουν κάποια επιδόματα κι επιπλέον αποζημιώσεις για τα εκτός έδρας. Ωστόσο, πιο ψύχραιμοι, που γνωρίζουν την κατάσταση, ισχυρίζονται ότι το πρόβλημα που έχει προκύψει θα μπορούσε να λυθεί εάν το υπουργείο Μεταφορών αποφάσιζε να ασχοληθεί ουσιαστικά με το ζήτημα, δεδομένου ότι υπάρχει διάθεση συνεργασίας από την Αεροπορία Στρατού, αντί να παραπέμπει προφορικώς σε λύση μέσω αναρμόδιων υπηρεσιών και να μεταθέτει τις ημερομηνίες συζητήσεων.
Η πραγματικότητα, όμως, είναι ότι συνολικά 250 εργαζόμενοι στις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο αεροδρόμιο βρίσκονται στον αέρα ενώ η εκπαίδευση πιλότων, ακόμη και του Πολεμικού Ναυτικού, κινδυνεύει να φύγει εκτός προγράμματος. Επιπλέον, ελοχεύει ο κίνδυνος να δημιουργηθούν σοβαρά προβλήματα στις εργασίες συντήρησης των ελικοπτέρων, αστυνομίας και πυροσβεστικής, που αυτή τη στιγμή έχουν 100% τεχνική διαθεσιμότητα.
Πηγή: enikos.gr
Του Χρήστου Μαζανίτη