Είναι άξιο απορίας πως είναι δυνατόν να κλείνει με NOTAM ένα αεροδρόμιο για 10 μερες για να πετάξει το UAV του Πυροσβεστικού Σώματος και μάλιστα όταν αυτό το αεροδρόμιο είναι το Τατόι που φιλοξενεί πολλές αερολέσχες. Για όσους δεν γνωρίζουν, οι πτήσεις αεροπλάνων, ελικοπτέρων και ανεμοπτέρων επιτρέπονται από το αεροδρόμιο τις καθημερινές μόνο μετά τις 15:00 όταν η ΠΑ έχει τελειώσει τις εκπαιδευτικές της πτήσεις. Αυτή την εποχή που η δύση είναι στις 17:20 οι αερλέσχες έχουν στη διάθεσή τους λιγότερες από δυόμισι ώρες.

Έρχεται λοιπόν το ΠΣ και δεσμεύει ένα ολόκληρο αεροδρόμιο για δέκα μέρες για να πετάξει ένα UAV μικρής μάλιστα εμβέλειας, σταθερής πτέρυγας, με εκπέτασμα ενάμισι μέτρο!!! Σήμερα που τα ιδιωτικά UAV πετάνε καθημερινά παντού καταθέτοντας σχέδιο πτήσης και με εμβέλειες υπερδιπλάσιες του συγκεκριμένου, το UAV του ΠΣ χρειάζεται αεροδρόμιο για να επιχειρήσει μπλοκάροντας τις πτήσεις αλλά και την εκπαίδευση των πιλότων των αερολεσχών. Ναι αυτών δηλαδή που εθελοντικά και φέτος το καλοκαίρι πέταξαν αμέτρητες ώρες περιπολίες επιτήρησης για την πρόληψη πυρκαγιών σε εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες ανέμου και αναταράξεων. Η ΕΛΑΟ δεν έχει πάρει θέση ακόμα;

Είναι βέβαιο ότι για όλο αυτό ευθύνεται ένας άνθρωπος που προφανώς ή έκανε λάθος και έβγαλε το NOTAM βιαστικά χωρίς να σκεφτεί ή δεν έχει καμία σχέση με το αεροπορικό αντικείμενο και τις διαδικασίες. Θα περιμέναμε όμως από κάποιους που γνωρίζουν να του εξηγήσουν ότι είναι ντροπή. Ευελπιστούμε η διεύθυνση ελικοπτέρων του Πυροσβεστικού Σώματος να λάβει γνώση και να συνδράμει στη σωστή ενημέρωση των αρμοδίων.

Η Ελληνική Αστυνομία που επιχειρεί επίσης με UAV και μάλιστα καθημερινά σε επιχειρησιακό επίπεδο και όχι για τα μάτια του κόσμου, διαθέτει στελέχη με γνώση των αεροπορικών διαδικασιών και κανονισμών, πολλά από τα οποία μάλιστα διαθέτουν και πτυχία πιλότου ελικοπτέρων, σε ανάλογες δοκιμές δέσμευσε το αεροδρόμιο μόνο για κάποιες ώρες και πάλι σε συνεννόηση και επικοινωνία με όλους τους εμπλεκόμενους.

Ακόμα κι έτσι όμως, αφού είναι απαραίτητη η αμφίδρομη επικοινωνία του χειριστή του UAV με τον πύργο γιατί δεν ισχύει η απαγόρευση απο-προσγειώσεων στο αεροδρόμιο Τατοΐου μόνο κατά διάρκεια της πτήσης. Δεν μπορεί δηλαδή όση ώρα το UAV προετοιμάζεται η βρίσκεται στο έδαφος να εκτελούνται από-προσγειώσεις; Εχθές μέχρι αργά το απόγευμα το UAV ήταν στημένο στο τραπεζάκι… και παρά την καλή διάθεση και θέληση του προσωπικού του πύργου να εξυπηρετήσει τα πτητικά μέσα ήταν δύσκολο αφού δεσμεύονταν από το ΝΟΤΑΜ με αποτέλεσμα να ακυρωθούν όλες οι προγραμματισμένες πτήσεις.

Ειλικρινά δεν καταλαβαίνουμε γιατί δεν επιλέγουν ένα χωράφι η ακόμα και το παλιό Ελληνικό, κάπου χωρίς να ενοχλούν κανένα. Ο εναέριος χώρος άλλωστε που ζητήθηκε είναι 600´ AGL και περίμετρος 2,7 ΝΜ. Και μην πει κανένας ότι το συγκεκριμένο έχει προβλήματα και χάνει επαφή και γυρνάει μόνο του πίσω ανεξέλεγκτα και και και… γιατί απλούστατα δεν είμαστε άσχετοι.
Αν δεν μπορεί να επιχειρήσει από ένα απομονωμένο χωράφι στα πλαίσια δοκιμών είναι βέβαιο ότι δεν θα μπορέσει να χρησιμοποιηθεί και επιχειρησιακά.

Και αν χρειάζεται τόσο πολύ ένα αεροδρόμιο, ίσως για να μπορέσουν να εκτελέσουν τις πτήσεις μετά το τελευταίο φως, μήπως θα ήταν καλύτερα να χρησιμοποιήσουν το ελικοδρόμιο Κοτρωνίου; Και αν όντως το θέμα είναι στην εκτέλεση νυχτερινών πτήσεων γιατί δεν ξεκινάνε την πτήσεις μετά τη δύση του ήλιου που ούτως ή άλλως το Τατόι κλείνει για τη Γενική Αεροπορία.

A3037/19 NOTAMN
Q) LGGG/QWULW/IV/BO /W /000/015/3806N02347E003
A) LGGG B ) 1910261200 C) 1911042000
D) OCT 26 27 29-31 NOV 01-04 1200-2000
E) UAS FLIGHTS WILL TAKE PLACE WITHIN ATHINAI FIR WITH THE FOLLOWING
CHARACTERISTICS:
1.-LATERAL LIMITS: CIRCLE RADIUS 2.7NM CENTERED ON 380637N 0234704E.
-VERTICAL LIMITS: 0-1500FT AMSL.
-AFFECTED AREA: DEKELIA/TATOI MATZ.
2.-PROCEDURES FOR UNIT CONDUCTING THE ACTIVITIES:
2.1-BEFORE COMMENCING ACTIVITIES PRIOR APPROVAL SHALL BE OBTAINED FROM DEKELIA/TATOI ATC SERVICES.
2.2-UAS OPERATOR MUST BE IN CONTINUOUS CONTACT WITH APPROPRIATE ATC UNIT (DEKELIA TATOI ATC SERVICES).
3. -PROCEDURES FOR NON PARTICIPATING ACFT:
3.1-FLTS OF STATE ACFT, HOSPITAL FLTS AND FLTS OPR IFR ARE NOT AFF.
3.2-ALL GENERAL AVIATION TFC OPR VFR IS SUSPENDED WI THE ABOVE MENTIONED AREA.
F) SFC
G) 1500FT AMSL