NORTH-CHARTΟταν άκουσα για τα προβλήματα για την Τερματικη περιοχή της Ανδραβιδας πριν απο κανά χρόνο δεν έδωσα μεγάλη σημασία καθότι νόμιζα οτι οι αναφορές είχαν μια δόση υπερβολής. Οι αναφορές ομως αυξάνονταν ολο και περισσότερο με κέντρο παντα την προβληματική κλιμάκωση αεροσκαφών με προορισμούς τη Κεφαλονιά και περισσότερο τη Ζάκυνθο.
Αρχικά οι εκλεκτές ζητούσαν απο την VFR κυρίως κυκλοφορία να ακολουθεί VFR routes που δεν ηταν δημοσιευμένα στο AIP αλλα είχαν οριστεί απο τους ελεγκτές. Σε κάθε περίπτωση ακόμα και χωρις να υπαρχει κυκλοφορία στην περιοχή υποχρέωναν τα αεροσκάφη που πήγαιναν απο το Ριο στη Ζάκυνθο να διέρχονται εκτός της CTR της Ανδραβίδας κάνοντας τεράστιο κύκλο και φυσικά κάνοντας πολυ περισσότερο χρόνο (πάνω απο 10-13 λεπτά) καίγοντας πολυ περισσότερα καύσιμα (που η Ζάκυνθος δεν διαθέτει για ανεφοδιασμό AVGAS).
Τέλη Ιουλίου είχα ίδια εμπειρία και στην επιστροφή μάλιστα δεν μου έγινε δεκτό το αίτημα να περάσω Νότια εκτός CTR και στα 500′ δηλαδή εκτός και της TMA άρα εκτός περιοχής ελέγχου της Ανδραβιδας. Λαθος που ζήτησα άδεια, λαθος που τους μίλησα, δεν θα το επαναλάβω.
Στη Ζάκυνθο ρώτησα και η απάντηση ηταν αποστομωτική και άμεση. “Ειναι γνωστό το πρόβλημα κύριε, δεν συνέβη μόνο σε εσάς. Πάντα δημιουργούν (οι ελεγκτές της Ανδραβιδας) πρόβλημα σε όλα τα αεροσκάφη που διέρχονται της περιοχής τους απο μικρά ιδιωτικά μέχρι charter.” Αφελής εγω ρώτησα εαν αυτο ειναι λόγω των ασκήσεων των αεροσκαφών της Πολεμικής Αεροπορις. “Οχι βέβαια. Ειναι ενα καψόνι που προέρχεται απο έναν η δυο ελεγκτές οι οποίοι πιστεύουν οτι με αυτο τον τροπο, την παρακώλυση δηλαδή της εναέριας κυκλοφοριας, θα ασκήσουν πίεση ώστε να πάρουν το ειδικό επίδομα του Eurocontrol το οποίο δεν παίρνουν οπως οι συνάδελφοί τους πολίτες ελεγκτές σε αλλα αεροδρόμια.”
Τη στιγμή που το συζητάγαμε ο κυβερνήτης αεροσκάφους μεγάλης εταιρείας που ειχε προσγειωθεί ανέφερε επικίνδυνες πρακτικές απο τον ελεγκτή και την προθεσή του να προβεί σε επίσημη καταγγελία του συμβάντος.
Ψάχνοντας λιγο μάθαμε οτι όντως το πρόβλημα ξεκινάει απο έναν ελεγκτή ο οποίος ειχε απομακρυνθεί για λιγο αλλα με πολιτικά μεσα επέστρεψε. Ένας δηλαδή καταφέρνει να σπιλώνει το εξαιρετικό έργο των ελεγκτών της Πολεμικής μας Αεροπορίας και μάλιστα σε διεθνές επίπεδο.

Παρακάτω τα δυο live tracks της πτήσης. Στο δεύτερο της επιστροφής και αμέσως μετά την απογείωση φαινεται η 360 στροφή στα 500′ κατα τη διάρκεια των διαβουλεύσεων με τον ελεγκτή για το αιτημά μου να συνεχίσουμε νότια και εκτός ΤΜΑ. Να σημειωθεί βέβαια, οπως ειναι καταγεγραμμένο και στο track οτι ειμαι εκτός περιοχών ελέγχου της Ανδραβιδας στα 500′ και πολυ κακώς ασχολήθηκα μαζί του. Η απόφαση μου να ακολουθήσω τις οδηγίες του, αφορούσαν μόνο στο να μην ταλαιπωρήσω τους επιβάτες αλλα ούτε και να τους προβληματίσω με μια έντονη λογομαχία εντός ασυρμάτου, κατι που τελικά δεν κατάφερα στο εκατό τοις εκατό μιας και χωρις να γνωρίζουν τα αεροπορικά, προβληματίστηκαν απο τις συνεχείς αρνήσεις του ελεγκτή στα αιτηματά μου.

Live track 1
Live track 2

ΥΓ. Ετσι για την ιστορία η παραπάνω απόσταση που χρειάστηκε να καλυφθεί ηταν πάνω απο 45Nm στο συνολικό ταξίδι κατι που μεταφράζεται σε 25′ χρόνο, 52lt καύσιμο και φυσικά αναγκαστικό ανεφοδιασμό στη Ζάκυνθο. Πολλαπλασιάστε τα αυτά επι x για τα εμπορικά αεροσκαφη, προσθέστε την ταλαιπωρία των επιβατών και το αποτέλεσμα θα ειναι η αεροπορική και τουριστική εικόνα μας.