Στο αεροδρόμιο Δεκελείας εδώ και 35 χρόνια υπήρχε κάτω από τον υψηλό κύκλο αεροπλάνων (1750′) ο χαμηλός κύκλος ελικοπτέρων μέ 500′ διαχωρισμό (1250′). Τον κύκλο αυτόν χρησιμοποιούσαν τα ελικόπτερα της 359 ΜΑΕΔΥ
Σημειωτέον ότι οι δύο (2) κύκλοι δεν συμπίπτουν πουθενά. Δηλαδή ο κύκλος αεροπλάνων είναι υψηλότερα και πιο εξωτερικά από τον κύκλο ελικοπτέρων. Επομένως όπως είναι κατανοητό αυτοί οι δύο (2) κύκλοι δεν υπάρχει περίπτωση να συναντηθούν ποτέ.
Πριν από εικοσιπέντε (25) χρόνια η Αερολέσχη Δεκελείας έφερε ελικόπτερο για την εκπαίδευση χειριστών. Ακολουθούσε πάντα τις διαδικασίες της Πολεμικής Αεροπορίας, δηλαδή τον ίδιο κύκλο, χωρίς να δημιουργήσει ποτέ το παραμικρό πρόβλημα, όσον αφορά την ασφάλεια πτήσεων και ενώ έχουν καταγραφεί πάνω από δέκα χιλιάδες (10.000) ώρες πτήσης με απόλυτη ασφάλεια.
Οι μαθητές που έχουν αποκτήσει πτυχίο ελικοπτέρου ανέρχονται στους 240 μεταξύ των οποίων και ο σημερινός ΥΕΘΑ
Σήμερα πετώντας με ελικόπτερο στο αεροδρόμιο Τατοϊου, ανακαλύψαμε ότι δεν υπάρχει χαμηλός κύκλος ελικοπτέρων αφού δέν συμπεριλήφθηκε στις νέες Μόνιμες Διαταγές και ούτε είναι εφικτό να χρησιμοποιήσουμε τη λέξη «spot» το οποίο χαρακτηρίζει το πεδίο αποπροσγείωσης ελικοπτέρου εντός του αεροδρομίου.
Σύμφωνα λοιπόν με το Π.Δ. 19 το οποίο καθορίζει τις διαδικασίες για σχολές και εκπαιδεύσεις που αφορούν χώρους εκτός αεροδρομίου, για ορισμένους το Τατόϊ θα έπρεπε να γίνει το μοναδικό αεροδρόμιο στον κόσμο το οποίο θα έχει ελικοδρόμιο εντός του αεροδρομίου σύμφωνα με εισήγηση αξιωματικού ελεγκτή που γενικά δυσανασχετούσε με τις πτήσεις των αερολεσχών. Μάλιστα ήταν γνωστό οτι έλεγε:
“γιατί να κάνουμε κυκλοφορία στα αεροπλανάκια που κάνουν το κέφι τους ενώ εμείς δέν παίρνουμε επίδομα eurocontrol;”
Στην παρ. 12 του Π.Δ. 19 προβλέπεται το «spot» (δηλαδή πεδίο προσγείωσης και όχι ελικοδρόμιο) δηλαδή πεδίο απο-προσγείωσης ελικοπτέρου όπως υπάρχει στην Ελευσίνα, στην Πάχη Μεγάρων, στο Στεφανοβίκειο και στο Τατόϊ και σύμφωνα με το οποίο ο Διοικητής κάθε μονάδας καθορίζει ένα σημείο ελεύθερο εμποδίων (χωρίς σύρματα κλπ) για να απο-προσγειώνονται τα ελικόπτερα. Εδώ λοιπόν έχουμε μία μοναδική περίπτωση παραπληροφόρησης της ηγεσίας του ΓΕΑ απο άνθρωπο που έχει σκόπιμα παρερμηνεύσει το Προεδρικό Διάταγμα που αναφέρεται σε πολιτικά ελικοδρόμια εκτός αεροδρομίων και επιβάλεται να είναι αδειοδοτημένα όταν εκτελείται εκπαίδευση.
Βάσει των προαναφερθέντων δημιουργούνται τα εξής ερωτήματα:
α) Πώς πετάνε τα Πολιτικά ελικόπτερα όταν γίνονται ασκήσεις Πυρόσβεσης στο αεροδρόμιο της Ελευσίνας.
β) Πώς πετάνε ταυτόχρονα τα ελικόπτερα στο Βόρειο χαμηλό και υψηλό κύκλο στην Πάχη Μεγάρων ενώ στο Νότιο κύκλο πετούν αεροπλάνα.
Επίσης γνωρίζουμε ότι στις 17 Απριλίου 2013 η Πολεμική Αεροπορία με έγγραφό της με αρ. πρωτ. Φ/557/ΑΔ1471/Σ20 έθεσε το ίδιο θέμα σχετικά με τις πτήσεις ελικοπτέρων στο αεροδρόμιο Δεκελείας. Έγινε αντιληπτός ο λόγος της παραπληροφόρησης και οι πτήσεις συνεχίστηκαν κανονικά. Να σημειωθεί οτι οι σημερινοί ελεγκτές του αεροδρομίου Δεκελείας είναι οι πλέον έμπειροι επαγγελματίες και βοηθούν σε πολύ καλό πνεύμα τις πτήσεις και ουδέν πρόβλημα έχουν. Οι εντολές όμως ήρθαν απο το “άγνωστο άνωθεν”.
Στις 19 Οκτωβρίου 2015 η Αερολέσχη Δεκελείας τοποθετήθηκε με επιστολή της με αρ. πρωτ. 17/15, την οποία και κοινοποίησε σε όλους τους αρμόδιους φορείς. Με μία προφανώς αδικαιολόγητη,σκόπιμη και άδικη ενέργεια το ΓΕΑ μετά απο μία παραπληροφόρηση επιτελούς προβαίνει σήμερα στην καταδίκη του μοναδικού αεραθλητικού σωματείου που διαθέτει ελικόπτερα και την διακοπή κάθε εκπαίδευσης.
Θα παρακαλούσαμε τον κ ΥΕΘΑ που γνωρίζει σε βάθος το αντικείμενο αλλά και τον κ ΑΓΕΑ που είναι ένθερμος υποστηρικτής των Αερολεσχών αλλα και της αεροπορικής ιδέας να επιληφθούν άμεσα.