Μεγάλα προβλήματα φαίνεται οτι θα έχουμε το καλοκαίρι με τις διαδικασίες των VFR routes στην ΤΜΑ της Αθήνας. Είναι γνωστό οτι τα VFR routes είναι σχεδιασμένα χωρίς καμία μελέτη, τουλάχιστον όσον αφορά στα βασικά κριτήρια που πρέπει να πληρούνται και είναι δυο, η ΑΣΦΑΛΕΙΑ και η οικονομία.
Οι επιλεγείσες διαδρομές στην πλειονότητά τους δεν πληρούν τίποτα απο τα δύο και χειριστές μικρών αεροσκαφών είναι αναγκασμένοι να “σέρνονται” ακόμα και κάτω από τα 1000′ σε διαδρομές που οι πτήσεις αερογραμμών στην περιοχή έχουν ύψος τουλάχιστον 3000′ ψηλότερα.
Όσο για το TATOI – HOLARGOS – ELLINIKO – EAST EGINA – POROS – AGIOS GEORGIOS – SOUTH KITHNOS – VARIX – MYKONOS, για να πάμε στην Μύκονο δηλαδή ίσως να αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία αφού είναι κατα 40% άχρηστη διαδρομή πάνω από κατοικημένες περιοχές και θάλασσα και αυτό γιατί ο Βενιζέλος είναι λέει μόνο για τα IFR και “έχει πολύ δουλειά” (!!!)
Δηλαδή οι ελεγκτές που προφασίζονται αυτά, φαίνεται οτι δέν έχουν πάει σε κανένα άλλο αεροδρόμιο του εξωτερικού και σίγουρα ξεχνούν ότι ο σκοπός τους είναι η ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗ της εναέριας κυκλοφορίας και όχι η παρεμπόδιση.
Η αυτονόητη διαδρομή θα έπρεπε να είναι TATOI – VENIZELOS – YIAROS – MYKONOS. Ναι πάνω από το VENIZELOS! Όπως σε όλα τα μεγάλα αεροδρόμια του κόσμου! Βλέπε VFR Corridor . VFR corridor εχει και το LAX, το διεθνές αεροδρόμιο του Los Angeles και το video αναλύει τη διαδικασία πτήσης του: Advanced VFR & Intro to LAX Bravo Airspace
Ο Βενιζέλος είναι απαγορευμένη περιοχή χωρίς να υπάρχει πάρα μόνο ένας λόγος, η ΚΑΚΗ ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ. Ας θυμηθούμε τα VFR routes του Ελληνικού. Πηγαίναμε παντού και διασταυρώναμε διαδρόμους χωρίς ποτέ να υπάρξει πρόβλημα και πάντα με την προθυμία των τότε ελεγκτών να βοηθήσουν με τον καλύτερο τρόπο τα μικρά αεροσκάφη.
Άνθρωποι που δέν έχουν πετάξει ΠΟΤΕ αποφασίζουν για αυτούς που πετάνε, τους εκθέτουν σε αυξημένο κίνδυνο και βέβαια για την λέξη οικονομία ούτε λόγος, αφού αυτοί που πετάνε λέει… “έχουν λεφτά”.
Για την άρνηση τους και για να δικαιολογήσουν τα πάθη τους υπάρχει η μαγική λέξη-πρόφαση ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝ.
Γελάνε οι γνώστες, ενώ οι ξένοι μας έχουν σε black list αφού οι τριτοκοσμικές πρακτικές που εφαρμόζει η εναέριος κυκλοφορία, οι κακές τακτικές και η νοοτροπία δημοσίου δυσφημούν την χώρα μας… πατρίδα του Ικαρου!
Είναι γνωστή η πρόσφατη επιστολή Αμερικανού εκατομμυριούχου επενδυτή που έφριξε απο την αντιμετώπιση της νοοτροπίας Δημοσίου στον εναέριο χώρο.
Οι διαδρομές στην ΤΜΑ είναι λανθασμένες, επικίνδυνες και κοστοβόρες. Χρήζουν άμεσης αλλαγής με την έγκριση ΙΠΤΑΜΕΝΩΝ τουλάχιστον, της ΥΠΑ και όχι γραφιάδων που δέν έχουν δει μικρό αεροπλάνο απο κοντά και προφανώς την περιοχή της ΤΜΑ την γνωρίζουν από το χάρτη. (Είχαμε και πέρυσι αναφερθεί σε αρθρο με θεμα: Εναέριος κυκλοφορία ή ταλαιπορια? αλλά και το 2011 υπήρξε και πάλι αναφορά για την κακή ερμηνεία κανονισμών σε άρθρο του 2011: VFR Routes και Ασφάλεια Πτήσεων Ελικοπτέρων) Το κερασάκι στην τούρτα δηλαδή μετά απο την εχθρική νοοτροπία Fraport προς τα μικρά αεροπλάνα. Η καταστροφή της Γενικής Αεροπορίας αφού καταναλώνοντας καύσιμο 100€ θα χρειαστεί ένα αντίστοιχο handling 250€. Οι διαγραφές στο αρμόδιο γραφείο νηολογήσεων της ΥΠΑ δείχνουν ότι ο κλάδος αφανίζεται, μιας και πάνω απο τα μισά μικρά αεροσκάφη έχουν πουληθεί στο εξωτερικό.
Κλάδος που συντηρεί πιλότους, μηχανικούς, εταιρείες ανταλλακτικών, συντηρήσεων, καυσίμων. Έσοδα ΦΠΑ, φόροι, δασμοί τελωνεία κλπ μένουν χωρίς αντικείμενο στον αεροπορικό χώρο αφού η κίνηση τείνει προς εξαφάνιση.
Η Διοίκηση της ΥΠΑ πρέπει άμεσα να προβεί σε τροποποίηση των επικίνδυνων και κοστοβόρων διαδρομών για λόγους ασφαλειας πτήσεων.