Κοινοβουλευτική Ερώτηση 4029/11-1-2010 του Βουλευτή επικρατείας του ΛΑ.Ο.Σ κ. Ιωάννη Κοραντή.

Αθήνα, 11 Ιανουαρίου 2010

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς : Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων Κ. Δημ. Ρέππα

Θέμα : Επικίνδυνες πτήσεις μικρων ιδιωτικων αεροσκαφών πάνω από κατοικημένες περιοχές της Αθήνας

Τον τελευταίο καιρό, διαπιστώνεται ότι με αυξανόμενους ρυθμούς, μικρά ιδιωτικά αεροσκάφη που εκκινούν από το αεροδρόμιο Τατοϊου πραγματοποιούν πτήσεις, για σκοπούς εκπαίδευσης ή αναψυχής των επιβατών τους, πάνω από κατοικημένες περιοχές της Αθήνας. Οι πτήσεις αυτές, που πυκνώνουν ειδικώτερα τα Σαββατοκύριακα, περιλαμβάνουν και επικίνδυνους ελιγμούς και γίνονται σε χαμηλό ύψος, εγκυμονώντας μεγάλους κινδύνους σε περίπτωση ατυχήματος.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1. Ποίος δίδει την άδεια για την πραγματοποίηση των ανωτέρω πτήσεων;
2. Καταθέτουν τα εν λόγω αεροσκάφη σχέδια πτήσεως; Ποια υπηρεσία παρακολουθεί την τήρησή τους;
3. Σε κάθε περίπτωση θεωρείται λογικό και επιτρεπτό να πραγματοποιούνται πτήσεις του ανωτέρω χαρακτήρα πάνω από κατοικημένες περιοχές;

Ο ερωτών

Ιωάννης Κοραντής

Γνωρίζουμε την ευαισθησία του κ. Κοραντή ο οποίος έχει έντονη κοινοβουλευτική συμμετοχή αλλά και πολιτικό λόγο στα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Ελλάδα απ’ όποια θέση και αν την έχει υπηρετήσει. Μας προβλημάτισε όμως η ερώτησή του προς τον Υπουργό Μεταφορών καθότι δεν έχει καμία βάση. “Κάποιοι” με μεγάλα συμφέροντα εκθέτουν την εγκυρότητα και αξιοπιστία ενός αξιόλογου ανθρώπου προτρέποντάς τον να ξανανοίξει ένα θέμα που ανοίγει κάθε τόσο με διαφορετικές προφάσεις. Η τωρινή είναι η “ασφάλεια”, εχθές ήταν ο θόρυβος, προχθές κάτι άλλο.

Ο κ. Κοραντής δεν είναι καλά πληροφορημένος και υπογραμμίζοντας τις λέξεις “τον τελευταίο καιρό” να διευκρινίσουμε ότι εννοεί τα τελευταία 50 χρόνια γιατί τόσον καιρό πετάνε οι αερολέσχες στο Τατόι. Ο ρυθμός των πτήσεων δεν είναι αυξανόμενος καθ’ όσον τα πτητικά μέσα που επιχειρούν από αυτό το αεροδρόμιο είναι τα ίδια τα τελευταία χρόνια.
Τα αεροσκάφη αυτά, αν και το μεγαλύτερο μέρος της πτήσης τους το εκτελούν πάνω από μη κατοικημένες περιοχές (περιοχές Τανάγρας, Ωρωπού, και Μαραθώνα ένα μικρό μέρος το κάνουν πάνω απο κατοικημένες περιοχές σε διαδρομές και ύψη που καθορίζονται από τα επίσημα αεροναυτιλιακά εγχειρίδια. Τα ύψη αυτά είναι υπερδιπλάσια από τα ύψη τα οποία μπορεί να κατολισθήσει ένα αεροσκάφος σε περίπτωση ανάγκης. Οι ίδιες αυτές διαδρομές υπάρχουν σε όλες τις Ευρωπαϊκές πόλεις χωρίς κανένα περιορισμό.

Απόδειξη αυτού είναι ότι τα τελευταία 50 χρόνια δεν έχει γίνει κάποιο ατύχημα στη περιοχή Τατοίου. Βέβαια είναι απορίας άξιον γιατί ο κ. Κοραντής εστιάζει την ερώτησή του στα αεροπλάνα του Σαββατοκύριακου. Αγνοεί ότι δεκαπλάσιος όγκος πτήσεων εκτελείται πάνω από τις ίδιες περιοχές από αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας;
Βέβαια πρέπει να ομολογήσουμε ότι όντως τα μικρά αεροσκάφη κάνουν μια ζημιά γιατί μόλις κάποιος βάλει καμιά φωτιά η χτίσει βίλα μέσα στα δέντρα το αναφέρουν αμέσως.

1. Ποίος δίδει την άδεια για την πραγματοποίηση των ανωτέρω πτήσεων;

Πραγματικά δυσκολευόμαστε να καταλάβουμε την ερώτηση καθότι οι πτήσεις της γενικής αεροπορίας στην Ελλάδα ήταν ανέκαθεν ελεύθερες και ακολουθούσαν και ακολουθούν κατά γράμμα τους διεθνής κανονισμούς αλλά και τους εθνικούς που ως γνωστόν είναι πολύ πιο περιοριστικοί από αυτούς που ισχύουν στην υπόλοιπη Ευρώπη.

2. Καταθέτουν τα εν λόγω αεροσκάφη σχέδια πτήσεως; Ποια υπηρεσία παρακολουθεί την τήρησή τους;

Είμαστε μία από τις πέντε Ευρωπαϊκές χώρες που απαιτούν την κατάθεση σχεδίου πτήσης (άραγε γιατί στις υπόλοιπες δεν υπάρχει απαίτηση) πριν την απογείωση. Και αυτό τηρείται με μεγάλη σχολαστικότητα για όλες τις πτήσεις που εκτελούνται στον Ελλαδικό χώρο. Η κατάθεση γίνεται στον πύργο ελέγχου ή στο κεντρικό Reporing Office που βρίσκετε στο αεροδρόμιο Αθηνών Ελευθέριος Βενιζέλος. Το Information καθώς και οι κατά τόπους σταθμοί παρακολουθούν συνεχώς την έκβαση των πτήσεων μέχρι και την προσγείωση.

3. Σε κάθε περίπτωση θεωρείται λογικό και επιτρεπτό να πραγματοποιούνται πτήσεις του ανωτέρω χαρακτήρα πάνω από κατοικημένες περιοχές;

Καμία πτήση δεν εμπεριέχει επικίνδυνους ελιγμούς (οι ακροβατικές πτήσεις απαγορεύονται στην Ελλάδα) αλλά και το ύψος πτήσεως είναι ΠΑΝΤΑ στα πλαίσια της απολύτου ασφάλειας και βάσει των κανονισμών που ισχύουν. Να υπενθυμίσω οτι λόγω της ιδιομορφίας του αεροδρομίου το οποίο είναι στρατιωτικό οι κανονισμοί ασφαλείας είναι ακόμα πιο αυστηροί για τα λίγα αεροπλάνα των αερολεσχών που η Πολεμική Αεροπορία φιλοξενεί στο αεροδρόμιό της. Στο ιστορικό αυτό αεροδρόμιο ανέκαθεν, εκπαιδεύεται η Σχόλη Ικάρων, οι αυριανοί πιλότοι της Πολεμικής μας Αεροπορίας.
Όσον αφορά στις πτήσεις πάνω από κατοικημένες περιοχές… Κλείσαμε το Ελληνικό, (διεθνές αεροδρόμιο να θυμίσω) για να το κάνουμε πολυκατοικίες τελικά, κλείσαμε το Μαραθώνα και θα κολλήσουμε στο Τατόι που βρίσκεται στους πρόποδες του τελευταίου πνεύμονα πρασίνου της Αθήνας;

Όποτε θέλει ο κ. Κοραντής τον προσκαλούμε να έρθει στο αεροδρόμιο, να πετάξει μαζί μας και να δει τις καταπατήσεις και τις βίλες που κτίζονται παράνομα αυτή τη στιγμή μέσα στον Εθνικό Δρυμό, για να καταλάβει σε τι πλάνη περιήλθε προφανώς άθελά του. Ως προς τις πτήσεις πάνω από πόλεις και χωριά της πατρίδας μας και ειδικότερα πάνω από την Αθήνα παραθέτουμε τον επίσημο αεροπορικό χάρτη υποχρεωτικών διαδρομών των αεροσκαφών όπως έχει εκδοθεί απο την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.

Ειλικρινά λυπούμεθα που η χώρα του Ικάρου είναι η μοναδική που ακολουθεί το δόγμα “Ότι δεν πετάει είναι ασφαλές”. Μήπως κάποιοι είναι ανενημέρωτοι τι γίνεται στη “γείτονα χώρα”; Αξιωματικοί της πολεμικής αεροπορίας χειριστές F16 εκπαιδεύουν κάθε Σαββατοκύριακο μαθητές λυκείου για το πώς θα μάθουν να αλωνίζουν το Αιγαίο μετά από μερικά χρόνια. Προϋπόθεση για να εισαχθεί κάποιος στη Σχολή Ικάρων της Τουρκίας είναι να έχει φοιτήσει σε αεροπορικό λύκειο. Εμείς έχουμε μόνο ένα φυτώριο (250 υπολογίζονται στην Τουρκία) και κάνουμε ότι είναι δυνατό για να το κλείσουμε.
Βέβαια κρατάμε μια επιφύλαξη κάποιος να έχει κάνει όντως μια παράβαση πτήσεων η οποία δεν επιτρέπετε και πρέπει να ληφθούν κατάλληλα μέτρα εφόσον κάποιος καταγγείλει συγκεκριμένο περιστατικό, τόπο και χρόνο.

Ας δούμε και μερικά Ευρωπαικά αεροδρόμια:

Paris - Orly Airport Paris - Le Bourget London - City Airport LKonstantinoupoli - Airport Ciampino Rome - Airport

[print_link]