Έχουν κιόλας αρχίσει οι διάφοροι ειδήμονες με γνώμονα την ασφάλεια, να προσπαθούν να πείσουν την ΥΠΑ ότι τα ελικόπτερα θα πρέπει να από-προσγειώνονται μόνο από αεροδρόμια και ελικοδρόμια ώστε να γίνονται έλεγχοι.

Φταίνε δηλαδή τα ελικόπτερα και οι χειριστές τους για την ανικανότητα των φρουρών αλλά και πολύ περισσότερο της κρατικής μηχανής ώστε να εκπαιδεύσει τους πρώτους αλλά και να φροντίσει να ελέγξει εάν η φύλαξη είναι επαρκής.

Το θέμα δεν είναι πολιτικό μιας και τα προβλήματα δεν μπορούν να εξαλειφθούν από την οποιαδήποτε κυβέρνηση όσο και να προσπαθεί αυτή αφού η κρατική μηχανή είναι πλήρως διαλυμένη διοικούμενη από ανίκανους ανθρώπους και φιλόδοξους συνδικαλιστές.

Πολλοί εκ των οποίων και δημοσιογράφοι καταδικάζουν τις ελεύθερες πτήσεις των ελικοπτέρων προβάλλοντας μάλιστα άλλες Ευρωπαϊκές χώρες και νόμους που απαγορεύουν την απο-προσγείωση ελικοπτέρων από τα «χωράφια». Μα αυτή είναι η φύση των ελικοπτέρων και γι’ αυτή την ελευθερία υπάρχουν, για να μπορούν να προσγειώνονται εκτός αεροδρομίων. Ειδικά στην Ελλάδα που τα αεροδρόμια ειδικότερα τους χειμερινούς μήνες ανοίγουν για λίγες ώρες αν όχι καθόλου. Νόμοι για την απαγόρευση τέτοιων προσγειώσεων δεν υπάρχουν στην Ελλάδα αλλά ούτε και σε καμία άλλη χώρα. Εν αντιθέσει η νομοθεσία είναι σαφής για τέτοιες περιπτώσεις όσον αφορά στο πώς θα γίνονται προσγειώσεις σε «χωράφια».

Επαναλαμβάνω με ιδιαίτερη έμφαση το τελευταίο για όσους μας έχουν στείλει email τις τελευταίες μέρες και ρωτούν για το αν έχουν δίκιο οι δημοσιογράφοι που αναφέρονται σ’ αυτό.

Εάν τα ελικόπτερα ήταν αναγκασμένα να απο-προσγειώνονται σε αεροδρόμια τότε δεν θα είχαν λόγο ύπαρξης. Σκεφτείτε τι θα γινόταν εάν τα σκάφη αναψυχής ήταν υποχρεωμένα να πηγαίνουν αποκλειστικά και μόνο από λιμάνι σε λιμάνι!

Κάποιοι αναφέρθηκαν στο ότι το ελικόπτερο θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε τρομοκρατική επίθεση όπως για παράδειγμα στις αεροπειρατείες της 11ης Σεπτέμβρη. Σε αυτούς, που απλά δημαγωγούν ή μεταφέρουν απόψεις ειδικών επί παντός επιστητού όπως ο κ. Φραγκούλης ή ο κ. Αλεβιζόπουλος θα απαντήσω ότι θα ήταν καλύτερα πριν αποφανθούν, να δουν από κοντά ένα ελικόπτερο για να καταλάβουν ότι λόγω του μικρού του μεγέθους το μόνο που θα έκανε σε ένα κτίριο είναι να γίνει χαλκομανία πάνω σ’ ένα τοίχο χωρίς ιδιαίτερες συνέπειες.

Ευτυχώς που υπάρχουν και δημοσιογράφοι γνώστες των αεροπορικών θεμάτων, χειριστές οι ίδιοι όπως ο Κώστας Καββαθάς που είναι κοντά μας με την πένα του από την πρώτη στιγμή και τον ευχαριστούμε πολύ.

[print_link]