Σήμερα 06/05/10 το απόγευμα ένα ελικόπτερο έκλεισε το σχέδιο πτήσης μετά την προσγείωσή του τηλεφωνικά με το  Athinai TMA Infromation, αλλά η κοπέλα που απάντησε δεν ενημέρωσε το ΚΕΠΑΘ με αποτέλεσμα το ΚΕΠΑΘ να αρχίσει τα τηλέφωνα τόσο στο χειριστή όσο και στα ενδιάμεσα αεροδρόμια καθότι πέρασε σε φάση αβεβαιότητας.

Ο χειριστής δεν απαντούσε στο τηλέφωνο γιατί δεν το άκουγε και εμπλεκόμενοι σταθμοί έψαχναν το αγνοούμενο αεροσκάφος. Μετά απο πάνω από μία ώρα λύθηκε το ζήτημα όταν τελικά ο χειριστής βρέθηκε στο τηλέφωνο και ενημέρωσε ότι είχε κλείσει το σχέδιο.

Μέχρι εδώ όλα είναι κατανοητά. Έχουν συμβεί και στο παρελθόν ανάλογα περιστατικά. Κυρίως από χειριστές που ξέχασαν η καθυστέρησαν να κλείσουν το σχέδιο. Δεν πρέπει αλλά γίνονται και αυτά.

Είναι όμως απαράδεκτος ο τρόπος που μίλησε ο κύριος απο την μεριά του ΚΕΠΑΘ όταν βρήκε στο τηλέφωνο τελικά το χειριστή, ο οποίος του έδωσε μέχρι και την ώρα που έκλεισε το σχέδιο με το Athinai TMA Information και αυτός αντί να καταλάβει το λάθος αμφισβητούσε τα λεγόμενα του χειριστή.

Όταν μάλιστα είχαν πάρει απο το ΚΕΠΑΘ τηλέφωνο στο ελικοδρόμιο των Αφιδνών, ρώτησαν τον εκεί υπεύθυνο εάν ο εν λόγω χειριστής ξεχνάει συχνά να κλείσει το σχέδιο. Είχαν προδικάσει ότι το λάθος ήταν του χειριστή και όχι του ελεγκτή όπως και αποδείχθηκε αργότερα. Το κλείσιμο του σχεδίου συνέπεσε προφανώς με την αλλαγή βάρδιας.

Ο χειριστής μας πήρε τηλέφωνο έξαλλος για την συμπεριφορά τους.

Θα συμφωνήσουμε μαζί του ότι ήταν απαράδεκτη η αμφισβήτηση των λεγομένων ενός χειριστή όταν μάλιστα σχετίζεται με ένα τόσο σοβαρό θέμα όπως είναι η ασφάλεια της πτήσης.

Από την άλλη όμως το ότι τον πήραν 15 φορές τηλέφωνο είναι μεγάλο υπέρ. Αυτό σημαίνει ότι μετά από τόσα χρόνια που αναγράφεται το τηλέφωνο του χειριστή στο έντυπο ή που δίδεται τηλεφωνικά στο NOTAM office, επιτέλους χρησιμοποιήθηκε. Να θυμίσω ότι σε παρόμοια περιστατικά στο παρελθόν το ΚΕΠΑΘ τηλεφωνούσε παντού εκτός από το χειριστή με αποτέλεσμα να υπάρχουν καθυστερήσεις.

Βέβαια αν δούμε τα πράγματα ψύχραιμα η ανησυχία στο ΚΕΠΑΘ θα πρέπει να ήταν εντονότατη και η ευθύνη αντιμετώπισης της κατάστασης τεράστια, μετά από 15 φορές (καταγεγραμμένες) που το τηλέφωνο δεν απαντούσε. Άλλωστε, και το Athinai Information όσο και το Athinai TMA Ιnformation ως κύριο αντικείμενο έχουν  την ενημέρωση για την έκβαση της πτήσης και την ασφαλή προσγείωση ώστε σε κάθε άλλη περίπτωση να εγείρουν συναγερμό.

Πρέπει να δικαιολογήσουμε και να συγχωρήσουμε την συμπεριφορά των ελεγκτών αφού στην αντίδρασή τους έπαιξε μεγάλο ρόλο η ανησυχία. Το ίδιο και την κοπέλα της βάρδιας.

Κύριοι και κυρίες του Information, είμαστε στον ίδιο χώρο και πρέπει να συνεργαστούμε. Μην ξεχνάτε ότι εμείς είμαστε στον αέρα και θέλουμε τη βοήθειά σας. Όχι το αντίστροφο.