Περιμέναμε όλοι με ανυπομονησία τη λήξη του NOTAM για να απελευθερωθούν οι πτήσεις της Γενικής Αεροπορίας, όμως ένα νέο ΝΟΤΑΜ έφερε παράταση της απαγόρευσης των πτήσεων μέχρι και 24 Μαΐου.
Προσπαθούμε να βρούμε λογική σε αυτό τη ίδια στιγμή που τα λεωφορεία, τα ταξί και φυσικά τα ιδιωτικά αυτοκίνητα κυκλοφορούν κανονικά. Δεν μπορούμε να καταλάβουμε ποια είναι η διαφορά στη μετακίνηση με όλα τα επίγεια μέσα από τη μετακίνηση με πτητικά μέσα της Γενικής Αεροπορίας.

Ποιά είναι δηλαδή η διαφορά του ιδιωτικού αυτοκινήτου από το ιδιωτικό αεροσκάφος ή το ταξί από το ελικόπτερο μιας εταιρείας αεροταξί; Ακόμα και στα νησιά η μετακίνηση επιτρεπόταν για συγκεκριμένες περιπτώσεις. Γιατί δεν μπορούσαν και τα αεροσκάφη της ΓΑ να πετάνε για τους ίδιους λόγους με τα προβλεπόμενα έγγραφα;
Δεν μπορούμε να κατανοήσουμε γιατί διαφοροποιούνται οι εκπαιδευτικές πτήσεις των ATO από αυτές των DTO, με την δικαιολογια της ΥΠΑ ότι τα ΑΤΟ προσφέρουν εκπαίδευση για επαγγελματίες πιλότους. Δικαιολογία φυσικά εντελώς αστοιχείωτη. Πολλοί είναι οι μαθητές που επιλέγουν να ξεκινήσουν για παράδειγμα από DTO και μετά να συνεχίσουν σε ΑΤΟ. Πέραν τούτου και πιο σοβαρό όλων είναι το γεγονός ότι στον αέρα έχουμε πιλότους. Το αν κάποιος πληρώνεται ή όχι, δηλαδή εαν ζει οπό την πτήση ή απλά του αρέσει να πετάει δεν έχει καμία επι της ουσίας διαφορά και σίγουρα δεν είναι ο ένας παραπάνω πιλότος από τον άλλο. Όσο για τον αεραθλητισμό που μάλλον δεν σας αφήνουν τα μικροσυμφεροντα να το αντιληφθείτε σας πληροφορώ ότι υπάρχει και στη χώρα μας!

Βάσει του ΦΕΚ 1868 της 17 Μαΐου 2020 (49 downloads) , Άρθρο 3, ο αεραθλητισμός εξαιρείται των απαγορεύσεων. Ποιος είναι αυτός ο υπεράνω του νόμου που έβγαλε το ΝΟΤΑΜ A1459/20 και συνεχίζει να κρατάει, κατά παράβαση του ανωτέρω, καθηλωμένες αερολέσχες, λέσχες αλεξιπτωτιστών κτλ που είναι αεραθλητικά σωματεία; δηλαδή ΑΕΡΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ.

Είναι βέβαιο κατά την ταπεινή μου άποψη ότι κάποιοι δεν συνειδητοποιούν ότι τα αεροσκάφη πρέπει να πετάνε, όπως επίσης και οι πιλότοι. Δυο μήνες είναι τεράστιος χρόνος αποχής από τον αέρα τόσο για τα αεροσκάφη όσο και για τους πιλότους που και οι δυο «σκουριάζουν» κάθε μέρα και περισσότερο με άμεσο αντίκτυπο στην ασφάλεια των πτήσεων.

Ποιός ο λόγος να απαγορεύονται οι τοπικές πτήσεις;
Ποιος είναι ο λόγος που απαγορεύονται πτήσεις που επιβαίνει μόνο ο πιλοτος;
Μήπως θα έπρεπε να μπουν κανόνες και όχι ολική απαγόρευση όπως και στα επίγεια μέσα;
Μήπως θα μπορούσαν να πετάξουν μαζί συγκεκριμένος αριθμός επιβατών ακολουθώντας συγκεκριμένους κανόνες προστασίας (μάσκα, γάντια κτλ).
Μήπως για μια φορά στην Ελλάδα θα ήταν εποικοδομητικό να σκεφτούμε πως θα λύσουμε ένα πρόβλημα από το να εκδώσουμε καθολική απαγόρευση;
Μήπως οι πτήσεις από και προς το ίδιο αεροδρόμιο δεν έχουν καμία λογική να μην επιτρέπονται;
Μήπως έχω λάθος εικόνα και η Γενική Αεροπορία μας απαρτίζεται από χιλιάδες αεροσκάφη και όχι από μερικές δεκάδες;
Μήπως συμφέρει η καθήλωση για να μην δουλεύουμε κιόλας και να μην μας σκοτίζουν το κεφάλι, να πάμε και για κανένα μπάνιο τώρα που έφτιαξε ο καιρός; Μήπως υπάρχουν και τέτοιες σκέψεις;…
Μήπως για ακόμα μια φορά οι αποφάσεις κατευθύνονται από κακούς συμβούλους με παντελή άγνοια στα αεροπορικά θέματα;
Μήπως η καθήλωση είναι απλά η εύκολη λύση και φαεινό παράδειγμα του «πονάει κεφάλι, κόβει κεφάλι»;

Και ποιά είναι η διαφορά στη μετακίνηση με ένα αεροσκάφος της Γενικής Αεροπορίας από τη μετακίνηση με ένα σκάφος της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας, που από 18 Μαΐου μπορεί ελεύθερα, με κανόνες προστασίας φυσικά, να αποπλέει ελεύθερα από τα λιμάνια της χώρας!

Τρένα, βαπόρια, λεωφορεία με πολλούς επιβάτες ελεύθερη κίνηση. Αεροσκάφη στο έδαφος. Σαν δεν ντρέπεστε… αλλά κι εσείς που έχετε τις αεροπορικές εταιρείες, που έχετε δύναμη πολιτική, νομική και οικονομική είναι δυνατόν να αφήνετε ανθρωπάκια να διαλύουν μια ολόκληρη βιομηχανία!!!!. Μήπως κάποτε πρέπει να ενωθείτε για να αλλάξει το τοπίο αφήνοντας πίσω μικροδιαφορές και προσωπικές εμπάθειες;
Τελικά προφανώς η αγαπημένη μας Γενική Αεροπορία βάλλεται από παντού και με κάθε τρόπο κι εμείς απλά παρακολουθούμε χωρίς να αντιδρούμε. Και το λυπηρό είναι ότι βάλλεται από πλευρές που θα έπρεπε να είναι αρωγοί στην ανάπτυξη της αεροπορικής ιδέας, κουλτούρας, αγάπης για την πτήση.

Η Γενική Αεροπορία από την άλλη δεν είναι μόνο τα ιδιωτικά αεροσκάφη αλλά και οι εταιρείες αεροταξί, κυρίως ελικοπτέρων, οι οποίες έχουν πληγεί σε τεράστιο βαθμό φέτος. Έχει αναρωτηθεί κάποιος από τους υπεύθυνους με ποιό τρόπο θα προετοιμαστούν τα πληρώματα για τους μήνες που έρχονται. Έχουν αναρωτηθεί αυτοί που υπογράφουν ότι η ασφάλεια των πτήσεων απαιτεί… πτήσεις και αδιάλειπτη εκπαίδευση; Γιατί δεν ορίζονται κανόνες κι εδώ; Θερμομέτρηση των επιβατών πριν την επιβίβαση, μάσκες, γάντια, σχετική απόσταση μεταξύ επιβατών, έγγραφα που να αποδεικνύουν το λόγο της πτήσης που στις περισσότερες περιπτώσεις είναι επαγγελματικός κτλ.
Γιατί δηλαδή πρέπει να έχει ιδιαίτερη άδεια από κάποια υπηρεσία της ΥΠΑ; Δεν εμπιστεύεται η ΥΠΑ τις εταιρείες των οποίων την λειτουργία αξιολογεί, εγκρίνει και ελέγχει; Όποιος παραβεί το νόμο βεβαίως και να αντιμετωπίσει τις ποινές. Όχι όμως… Απαγορεύουμε τα πάντα για να έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο!!! Και την ίδια στιγμή πολιτικός πηγαινοέρχεται για brunch σε νησί, η πτήση ονοματίζεται state και όλα καλά… δεν είναι όμως όλα καλά όταν κάποιος έχει ιδιωτικό ελικόπτερο το οποίο θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει για προσωπική ανάγκη ή για βοήθεια τρίτου και δεν του επιτρέπεται τη στιγμή που ακόμα και κατά τη διάρκεια του lockdown μπορούσε οποιοσδήποτε να το κάνει εύκολα με ένα απλό SMS τα απαραίτητα έγγραφα και το αυτοκίνητό του. Πολλοί θα πουν ότι «ανησύχησε» η υπηρεσία για πιθανή κατάχρηση όποτε γυρίζουμε στο «όλοι στο έδαφος» και είμαστε καλυμμένοι. Ναι εντάξει μπορούσες να πάρεις «ειδική άδεια»… για να μπορεί ο εκάστοτε υπάλληλος να πουλάει εκδούλευση εκεί που θέλει, όπως θέλει και αν θέλει. Δεν δώσανε άδεια για επιστροφή ελικοπτέρου στη βάση του μετά από τεχνικό έλεγχο που έκανε στα Μέγαρα με τη δικαιολογία: «γιατί να γυρίσετε αφού δεν επιτρέπονται οι πτησεις… τι θα το κάνετε στο ελικοδρόμιο» φυσικά δεν ξέρεις κακόμοιρε γιατί δεν εχεις σχέση με το αντικείμενο, δεν πλήρωσες ποτέ στέγαστρα ούτε είχες κάποιο ακριβό μέσο για να το θέλεις σε χώρο που να προστατεύεται το δυνατόν καλύτερα αν όχι δίπλα σου και στο κάτω κάτω με ποια δικαιοδοσία μου κανείς υποδείξεις για την περιουσία μου; Και υπάρχει και η άλλη δικαιολογία της ασφάλειας των ελεγκτών. Νομίζω ότι σε αυτό γελάνε και οι ελεγκτές.

Σαφώς διανύουμε μια εποχή δύσκολη και σίγουρα οι μήνες που θα ακολουθήσουν θα είναι ακόμα δυσκολότεροι και αν συνεχίσουμε έτσι ένας ολόκληρος κλάδος θα βρεθεί στο δρόμο αφού οι εταιρείες θα αναγκαστούν να απολύσουν πληρώματα για να αντέξουν την κρίση ή ακόμα και να βάλουν λουκέτο. Έγινε ήδη σε μεγάλες αεροπορικές εταιρείες του εξωτερικού… μήπως θα ήταν καλό να βοηθήσουμε και όχι να δημιουργήσουμε ακόμα μεγαλύτερα προβλήματα; Λέω… μήπως;

Οι παλαιότεροι έλεγαν σατιρικά (και λένε ακόμα δηλαδή) ότι το δόγμα της ΥΠΑ ήταν πάντα «ότι δεν πετάει είναι ασφαλές». Τώρα με τη δικαιολογία του COVID-19 ποιος μας πιάνει!!! Όλοι στο έδαφος, μέσα στα υπόστεγα! Άντε και καλά μπάνια! Όχι βέβαια για τους «ερασιτέχνες» των αεραθλητικών σωματείων γιατί αυτοί το καλοκαίρι θα πετάνε από πρώτο μέχρι τελευταίο φως εθελοντικά πτήσεις πυρασφάλειας όπως πέρυσι…