Το παρακάτω μας εστάλη με email με την παράκληση να μην δημοσιοποιήσουμε τα στοιχεία του αποστολέα.
 
Ποιά θα μπορούσε να είναι μια πιθανή απόκριση σε οδηγία του FIC ότι πετάτε εντός της απαγορευμένης περιοχής LGP-1 / ACROPOLIS στις 12/2/2011 το πρωί;  
 
α. Απομακρύνομαι, ευχαριστώ
β. Εκτιμώ ότι δεν επηρεάζω αλλά θα απομακρυνθώ για να μη σας δημιουργώ πρόβλημα.
γ. Έχω 2 GPS.
δ. Έχουμε 5000 ώρες πτήσης.
ε. Να αλλάξετε RADAR.
στ. Ξέρεις ποιος είμαι εγώ.
ζ. Το γ, δ, ε σωστά, επιπλέον πιάνω 10 λεπτά τον ασύρματο για να βεβαιωθώ ότι δεν μπορεί να μιλήσει κανείς άλλος στην συχνότητα ακόμα και αν του σβήσει ο κινητήρας πάνω από την Κυψέλη.
η. το ζ ενώ υπονοώ με τον τόνο μου και ως σωστό το στ.
 
Πάμε λοιπόν να δούμε αγαπητοί φίλοι, μαθητές και επίδοξοι αεροπόροι τις απαντήσεις με περισσότερη λεπτομέρεια. Πριν όμως επεκταθώ (για να υπάρξει βάση συζήτησης) θα ήθελα να σας πω ότι οι Prohibited Areas (LGP’s) είναι περιοχές όπου απαγορεύεται η υπέρπτηση πάντοτε και σε κάθε περίπτωση όπως διατείνεται ένα βιβλίο (…) που ονομάζεται AIP Greece. Μπορεί το FIC να σου μεταβιβάσει τέτοια πληροφορία ; Φυσικά μπορεί αφού αυτή είναι η δουλειά του. Μην ξεχνάς ότι πετάς εντός της ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΗΣ περιοχής ATHINAI TMA. Ποίος ασκεί έλεγχο εντός της TMA Αθηνών ; Φυσικά το Athinai Approach- το οποίο εξουσιοδοτεί σε κάποιες περιπτώσεις το FIC να παρέχει τις πληροφορίες-οδηγίες με τις οποίες οφείλουμε να συμμορφωνόμαστε όλοι….
 
Ξεκινάμε λοιπόν από την πιθανή απάντηση (γ).

Δεν μας αφορά αυτό κύριε.
Το GPS είναι καταρχήν ένα βοήθημα το οποίο προορίζεται για ‘VFR USE ONLY’ και όχι για να μας κάνετε τον έξυπνο. Ο έρημος ο Αμερικάνος όπου μπορεί και όπου σταθεί γράφει ότι το GPS δεν πρέπει να χρησιμοποιείται ως αποκλειστικό βοήθημα ενώ πάντοτε προτεραιότητα έχει ο χάρτης σας και το μάτι σας. Το ωραίο ηλεκτρονικό σας gadget για να ξέρετε δεν μετράει –τουλάχιστο για τον ευρωπαϊκό χώρο- ούτε όσο μια ταπεινή ADF/NDB που μπορεί να σας επιτρέψει να κάνετε και μια κάθοδο εντός νεφών. Εξάλλου πέρα από τις πληροφορίες θέσης οι πληροφορίες των πλευρικών ορίων των περιοχών παρέχονται από την DATABASE του μηχανήματος για την αξιοπιστία της οποίας πολλά μπορούν να ειπωθούν.

Συνεχίζουμε με το (δ)
Χ…… κύριε (ας με συγχωρήσουν οι φίλοι του GreekHelicopters.gr).
Όταν ανοίγετε στόμα να πείτε τέτοια κουβέντα να ξέρετε ότι θα λάβετε πληρωμένη απάντηση. Γιατί; Διότι σας ακούνε άνθρωποι που έχουν 15000 ώρες και θα επιλέγανε τις (α) και (β) ως σωστές. Τις ίδιες θα απαντούσανε άλλοι που έχουν μόλις 50 ώρες σε F-16. Άλλοι που έχουν πετάξει στα πέρατα της οικουμένης (και όχι στην «περιοχή Αθηνών»…), άλλοι που προσγειώνονται σ’ ένα oil rig  200 NM μέσα στην Βόρεια θάλασσα και όχι στο LGAV/VFR.
ΟΚ ;
 
(ε)
Βεβαίως μόλις εσείς αλλάξετε νοοτροπία και βάλετε και τα λεφτά βεβαίως. Εκτός αν θέλετε, όταν με πιάνει ο άμοιρος ο τροχονόμος  να πηγαίνω με 200 στην Αττική οδό, να του λέω : «να αλλάξετε RADAR, έχω 10 GPS και FERRARI GTBX 33 zt και μου δείχνει ότι πάω με 30»
 
(στ)
…Αδιάφορο
 
(ζ)
…Αυτισμός
 
(η)
Καλύφθηκε από τα παραπάνω
 
Κλείνοντας και για να μην παρεξηγηθώ από κανέναν. Δεν λέω ότι το FIC έχει το αλάθητο ή ότι ο χειριστής του ελικοπτέρου είχε άδικο για την ακριβή του θέση. Δεν γνωρίζω καν αν έπρεπε να πετά εκεί για κάποιου είδους αποστολή. Δεν λέω επίσης ότι πρέπει να λέμε πάντοτε «ναι» όταν πετάμε. Αυτό που λέω είναι ότι στον αέρα πρέπει να είμαστε ευγενικοί, εξυπηρετικοί και τυχόν αντιρρήσεις ή διαφωνίες να τις λύνουμε με εύσχημο τρόπο αποκλειστικά και μόνο με στόχο την ασφάλεια των πτήσεων. Ό,τι δε δεν μπορεί να λυθεί σε σύντομο χρόνο μέσω R/T να λύνεται τηλεφωνικά ή και εγγράφως όπως θα περίμενα κι εγώ ως απλός πολίτης από δύο σοβαρές Υπηρεσίες…
Και ρε παιδιά εκεί στην ΥΠΑ κάντε και κανένα πτυχίο suspend… έτσι για να αφαιρεθεί δια παντός από την λίστα των πιθανών απαντήσεων το Ελληναράδικο (στ) που μου την δίνει στα νεύρα.
 
Μου φτιάξατε την ημέρα….