Είναι πραγματικά εξοργιστικό να βλέπουμε πώς ένα λάθος μπορεί να παραμείνει αδιόρθωτο για τόσες μέρες χωρίς κανένας να αναλαμβάνει την ευθύνη να το αναγνωρίσει και να το διορθώσει. Εκδίδεται ένα απαράδεκτο και κακογραμμένο NOTAM χωρίς καμία νομική βάση και παραμένει εν ισχύ μια εβδομάδα, μετά από ένα πόρισμα επιτροπής που δεν έλαβε υπόψιν καμία ισχύουσα νομοθεσία ή αεροπορικό κανονισμό. Απαγόρευση απο-προσγειώσεων από 5 σημεία στη Σαντορίνη. Πως ξεκίνησε όλο αυτό; Μήπως οι φήμες που αναφέρονται σε κόντρες ξενοδόχων και ιδιοκτητών οικοπέδων, δηλαδή με την κατσίκα του γείτονα, ακόμα και για ερωτικά ειδύλλια είναι αληθινές; Μήπως όλο αυτό δεν έχει να κάνει με κανονισμούς αλλά με μικροσυμφέροντα και δόλο;

Η κατάσταση είναι απολύτως απαράδεκτη. Η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας προσπαθεί μεν να ανταπεξέλθει στις σύγχρονες προκλήσεις, αλλά χωρίς το κατάλληλο προσωπικό και με μεγάλη ευθυνοφοβία οι προσπάθειές της πέφτουν στο κενό. Είναι ανησυχητικό να βλέπουμε ότι οι λίγοι ειδικοί που έχουν την απαιτούμενη γνώση και εμπειρία απέχουν, ενώ κανείς δεν φαίνεται να ενδιαφέρεται για τις συνέπειες της ανευθυνότητας.

Είναι όμως επίσης εκπληκτικό το γεγονός ότι οι αεροπορικές εταιρείες, τα ξενοδοχεία και άλλες τουριστικές επιχειρήσεις της Σαντορίνης οι οποίες πλήττονται άμεσα από αυτές τις λανθασμένες αποφάσεις, δεν έχουν ακόμα προσφύγει στη δικαιοσύνη, εκτός ίσως από μία. Πού είναι τα ασφαλιστικά μέτρα κατά των υπευθύνων; Γιατί δεν απαιτούν την άμεση αναθεώρηση αυτών των αποφάσεων που πλήττουν τόσες επιχειρήσεις; Γιατί τέτοια αδράνεια;  Τι περιμένουν; Να λυθούν μόνα τους τα προβλήματα; 

Μήπως οι αεροπορικές εταιρείες δεν θέλουν να έρθουν σε άμεση ρήξη και προσπαθούν να λύσουν τα προβλήματα αναζητώντας κάποιον αρμόδιο που να καταλαβαίνει από αεροπορικά θέματα, ώστε να διορθωθεί το πρόβλημα χωρίς εντάσεις; Μήπως όμως αυτή ή λογική είναι λάθος; Μήπως πρέπει να ενωθούν και να αντιμετωπίσουν τέτοια προβλήματα κάτω από ένα θεσμικό όργανο με δυνατό νομικό πλαίσιο; Μήπως πρέπει να ξεφύγουν από τις μικρότητες του ανταγωνισμού και να ενώσουν τη φωνή και τις δυνάμεις τους και να βοηθήσουν να βγούμε επιτέλους από τον αεροπορικό μεσαίωνα που ζούμε στην Ελλάδα; Αν δεν αντιδράσουν οι αεροπορικές εταιρείες που έχουν τι δύναμη, η Γενική Αεροπορία είναι καταδικασμένη. Μήπως όμως πρέπει και οι αρμόδιοι αντί για συσκέψεις και αμπελοφιλοσοφίες, καθαρά για το θεαθήναι, να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων; 

Η Ευρώπη τρέχει, εκσυγχρονίζει τις διαδικασίες της κι εμείς ασχολούμαστε με το τι σημαίνει πεδίο προσγείωσης, με το σχέδιο πτήσης, τη φόρμα 731 και την ελεκτή που καθηλώνει τα VFR γιατί αδυνατεί να διεκπεραιώσει 12 αεροσκάφη σε συχνότητα… Information!!!!!! Καταντήσαμε ο αεροπορικός περίγελος της Ευρώπης. Εκατοντάδες πιλότοι σιχτιρίζουν την ώρα και τη στιγμή που αποφάσισαν να έρθουν με ιδιωτικό αεροσκάφος στην Ελλάδα εξιστορώντας την κάκιστη εμπειρία τους σε όλα τα forums. Τόσο για τον εναέριο χώρο και τις διαδικασίες όσο και για τα πλήρως αφιλόξενα και προβληματικά αεροδρόμια. Από την άλλη όταν τολμήσει κάποιος να αντιδράσει, έρχεται η καραμέλα “Ασφάλεια Πτήσεων” που κανένας από αυτούς που την αναφέρει δεν έχει την παραμικρή ιδέα σε τη αφορά! Αλλά είναι ωραίος τίτλος με στόμφο και ακολουθεί τελεία… Κανένας από τους αρμόδιους δεν ακούει; Τι συμβαίνει;;;

Το γεγονός ότι κανείς δεν αναλαμβάνει την ευθύνη ή δεν αναγνωρίζει το λάθος όσον αφορά στο ΝΟΤΑΜ για τα πεδία προσγείωσης στη Σαντορίνη δείχνει, μια επικίνδυνη αδιαφορία για τις δραστηριότητες της Γενικής Αεροπορίας και των ελικοπτέρων ειδικότερα. Η ΑΠΑ θα έπρεπε να είναι αρωγός και στην ίδια πλευρά του τραπεζιού με την αεροπορική κοινότητα και όχι στην απέναντι απαθής αν όχι εχθρική. Μήπως πρέπει να ζητηθούν άμεσες ενέργειες και να απαιτηθεί λογοδοσία ονομαστικά από αυτούς των οποίων οι παράλογες και παράνομες αποφάσεις επηρεάζουν αρνητικά ολόκληρη τη Γενική Αεροπορία, τον τουρισμό και τις αμέτρητες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο χώρο;