LGAD NOTAM B0677/18VFR FLIGHTS WITH DESTINATION A LANDING POINT WITHIN THE LATERAL LIMITS OF THE MTMA ONLY ARE PERMITTED WITHIN ANDRAVIDA MTMA DUE TO HEAVY MILITARY AND CIVIL IFR TRAFFIC.
SANITARY, SEARCH AND RESCUE, FIREFIGHTING AND HUMANITARIAN VFR FLIGHTS ARE EXEMPTED.
29 JUN 09:58 2018 UNTIL 30 SEP 23:59 2018.
CREATED: 29 JUN 10:00 2018
Μετά την άμεση παρέμβαση του Αρχηγού της ΠΑ, Αντιπτέραρχου (Ι) Χριστοδούλου Χρήστου για την απόσυρση του NOTAM B0677/18 μολις ενημερώθηκε σχετικά, αναρωτήθηκα πως έγινε κάτι τέτοιο τόσο γρήγορα. Είναι πολύ απλό.
Ο Αρχηγός είναι εν ενεργεία αεροπόρος και πετάει με μονοθέσιο F16, άρα είναι πολύ φυσικό να αντιλαμβάνεται άμεσα το μέγεθος του προβλήματος που θα προκαλούσε ένα τέτοιο NOTAM.
Έχουμε πλέον βάσιμη ελπίδα ότι έχει και τη γνώση και τη δύναμη να δει τα προβλήματα των ΤMA των αεροδρομίων της ΠΑ, τα οποία έχουν λάθος σχεδιασμό VFR routes και οι ΤΜΑ τους έχουν βάση κάτω από το έδαφος(!!!)
Ευχαριστούμε τον κ. Πτέραρχο που πήρε πάνω του το δύσκολο έργο του εκσυγχρονισμού των κανονισμών και διαδικασιών ώστε να δώσει πνοή ελπίδας στα μικρά αεροσκάφη και στην ανάπτυξη του αεροπορικού τουρισμού στη χώρα μας.
Διάβασα πολλές φορές το παραπάνω NOTAM και πραγματικά αναρωτιέμαι ποιος κατάφερε να το συντάξει με τέτοιo τρόπο(!!!). Σε αρχική ανάγνωση λέει ότι στην τερματική περιοχή της Ανδραβιδας μόνο επιτρέπονται οι πτήσεις με προορισμό σημεία μέσα στα πλευρικά όρια της περιοχής εξαιρουμένων των ασθενοφόρων, πυροσβεστικών και ανθρωπιστικών πτήσεων.
Αυτός που το έγραψε πρέπει να έχει ICAO Level 1 στην Αγγλική γλώσσα με βάση (για την θέση που βρίσκεται) το Level 4, και έκανε την μετάφραση με google translate.
Επι της ουσίας αυτό που εννοεί είναι ότι στην τερματική περιοχή της Ανδραβιδας δεν επιτρέπονται πτήσεις VFR αεροσκαφών εάν αυτά δεν έχουν προορισμό σημείο μέσα στα πλευρικά όρια της Τερματικής περιοχής. Δηλαδή Transitioning is Prohibited. (!!!)
Κατανοώ τα πιθανά θέματα μεγάλου ισως φόρτου εργασίας των ελεγκτών που αντιμετωπίζουν πολλές πτήσεις πολιτικής αεροπορίας μαζί με κυκλοφορία πολεμικών αεροσκαφών που διενεργούν ασκήσεις στην περιοχή όμως αυτό δεν αποτελεί λύση.
Εάν έχουν κάποια αεροδρόμια μεγάλη κυκλοφορία και φυσικά οι ελεγκτές δεν μπορούν να ασχοληθούν με τις VFR κυκλοφορίες πολύ απλά δεν χρειάζεται να το κάνουν.
Ο λόγος που οι τερματικές περιοχές σε όλο τον κόσμο ξεκινούν από τα 1000′ AGL (Above Ground Level) και πάνω είναι ακριβώς αυτός. Οι VFR πτήσεις μικρών αεροσκαφών να μην «ενοχλούν» τα πολυάσχολα αεροδρόμια πετώντας κάτω από αυτές όπου είναι class G airspace, δηλαδή UNCONTROLLED AIRSPACE
Στην Ελλάδα κατά το AIP έχουμε class G σε όλο τον Ελλαδικό εναέριο χώρο εκτός φυσικά από τις TMA, CTR, ATZ, LGD, LGR και LGP.
AIP ENR 1.4
1.4.2.4 Airspace classification at or below FL195
1.
4.2.4.1 Airspace out of the areas of Airways, TMAs, MTMAs, CTRs, MCTRs and ATZs is classified as class G.
Μάλιστα σε πολλές τερματικες περιοχές στην Ευρώπη, σε μεγάλα αεροδρόμια η ΤΜΑ ξεκινούν ακόμα και 3000’ AGL για να μην επιβαρύνουν το φόρτο εργασίας των ελεγκτών και φυσικά να διευκολύνουν την εναέριο κυκλοφορία. Στην Ελλάδα αυτό για κάποιο λόγο όπως έχω ξαναγράψει σε πρόσφατο άρθρο (TMA Vertical limits), έχει εξαλειφθεί από το AIP και παραμένει γραμμένο στο χάρτη μόνο στην ΤΜΑ Καλαμάτας κι αυτό πιστεύω επειδή ο χάρτης είναι παλιός. Σε όλες τις άλλες TMA αναφέρεται MSL η και καμία βάση κατά παράβαση των υποδείξεων του ICAO που αναφέρει τα εξεις:
Η AOPA οφείλει να καταγγείλει με όλα τα νόμιμα μέσα την απαράδεκτη αυτή πρακτική ώστε να επανέλθει το AGL σε ΟΛΕΣ τις Τερματικες περιοχές ΑΝΕΞΑΙΡΕΤΩΣ και μάλιστα σε αεροδρόμια με μεγάλη κυκλοφορία η βάση να είναι ακόμα παραπάνω 1500′ AGL ισως και 2000′ AGL. Το ελάχιστο κατά ICAO είναι 700′ AGL με μέγιστο τα 14000′ AGL
Ο ΕΕΚ (Έλεγχος Εναέριας Κυκλοφορίας) διαμαρτύρεται για φόρτο εργασίας. Η τήρηση των κανονισμών για το class G airspace και βάση των ΤΜΑ το λιγότερο στα 1000’ κάνει ακριβώς αυτό. Ελαφρώνει κατά πολύ τους ελεγκτές από το φόρτο εργασίας. Αντί αυτού βγαίνουν NOTAM και οδηγίες κατά παράβαση κανονισμών που κάνουν ακριβώς το αντίθετο. Επιβαρύνουν τους ελεγκτές. Πόσο μυαλό χρειάζεται για να γίνει κατανοητό ότι με αυτά τα τερτίπια τίθεται σοβαρό θέμα ασφαλείας πτήσεων. Αυτοί που βγάζουν τα σενάρια εκτροπής των πτήσεων περιμετρικά μιας περιοχής όπως η παραπάνω αντιλαμβάνονται ότι ωθούν τις πτήσεις σε παραβίαση των ελάχιστων;;; Γνωρίζουν ότι τα μικρά αεροσκάφη έχουν ταχύτητες ακόμα και 80kts;;; Γνωρίζουν τι είναι το αεροσκάφος;;; Κατανοούν τη διαφορά να εχεις στο χέρι το χειριστήριο από το να εχεις ένα φραπέ;;; Μα τι λέω; Εδώ δεν έχουμε επίσημους χάρτες VFR!!!!!!! και μιλάω για AGL και class G…
Πρέπει κάποιος να βοηθήσει να αλλάξει η πρακτική να αποφασίζουν για τόσο σοβαρά θέματα άνθρωποι που δεν έχουν σχέση με το αντικείμενο. Δεν ξέρω αν ο Υπουργός ή ο Αρχηγός της ΠΑ ή ο διοικητής της ΥΠΑ ή η AOPA ή οι αεροπορικες εταιρείες ή ο θεός ο ίδιος μπορεί να βοηθήσει αλλά κάποιος πρέπει κάτι να κάνει για να προχωρήσουμε μπροστά. Εγώ προτείνω να συνεργαστούν όλοι μαζί!!! Μπορούν!!! Είναι ελάχιστοι αυτοί που δημιουργούν τα προβλήματα!!! Βρείτε τους και αντικαταστήστε τους με ικανούς!!!! και υπάρχουν πολλοί!!!
Είναι σοβαρό θέμα ασφαλείας πτήσεων που πρέπει να λυθεί ΑΜΕΣΑ. Αδυνατώ να κατανοήσω γιατί στην Ιταλία δε απαιτείται ούτε κατάθεση σχεδίου πτήσης, κανένας δεν δημιουργεί πρόβλημα στις VFR κυκλοφορίες αντίθετα μάλιστα τις εξυπηρετούν με κάθε τρόπο ενώ εδώ, ακόμα και μια απλή πτήση αναψυχής θέλεις PPR, GENDEC (που εξω έχει καταργηθεί απο χρόνια) και την Ελληνική εφεύρεση Form 731 για να αποδείξεις ότι δεν είσαι ελέφαντας. Φροντίζουμε το περιβάλλον τυπώνοντας, υπογράφοντας και πετώντας την ίδια στιγμή χαρτιά που μάλιστα δεν εξυπηρετούν… ΣΕ ΤΙΠΟΤΑ!!!
Σα δεν ντρεπόμαστε λέω εγώ. Έχουμε γίνει περίγελος σε όλο τον κόσμο πόσο μάλλον στην Ευρώπη και στα μικρά ιδιωτικά που θέλουν να έρθουν στην πανέμορφη χώρα μας τώρα το καλοκαίρι, συνδυάζοντας τις διακοπές με την αγάπη τους για την πτήση αλλά και μεγαλύτερα αεροσκάφη επωνύμων και μη που φυσικά προτιμούν τα προσωπικά τους αεροσκάφη ή τη μίσθωση Ελληνικών αεροσκαφών για τις ανάγκες τους. Ειδικότερα δε τα ελικόπτερα που αποτελούν ιδιαίτερα αγαπημένο μέσο μετακίνησης για ένα μεγάλο κομμάτι τουριστών που είναι αυτοί που φέρνουν και τεράστια έσοδα σε όλο το εύρος των τουριστικών επιχειρήσεών μας. Όμως κάπου θα βρεθεί και ένας υπάλληλος του φραπέ που θα προτιμούσε να είναι στην παραλία, και θα σνομπάρει κάτι τέτοια δημιουργώντας κολλήματα εκθέτοντας τη Χώρα μας που βρίσκεται ήδη σε πολύ άσχημη κατάσταση.
Φεύγουν κακήν κακώς με άσχημες εντυπώσεις και δεν θέλουν να ξανακούσουν για πτήση στην Ελλάδα λόγω παρωχημένων κανονισμών και προβληματικών ανθρώπων που βγάζουν την ματαιοδοξία και τα κόμπλεξ τους πάνω στην αεροπορία. Παρεπιπτόντως το ξέρετε ότι η Ryanair έχει εκδώσει οδηγία στα πληρώματα που πετούν στην Ελλάδα από πέρυσι να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί… όπως Ουγκάντα δηλαδή.
Ο τουρισμός μας δεν υφίσταται απλώς ζημιά αλλά πλήρη καταστροφή!
Αλλά δεν θέλουμε τουρισμό να έρχεται με το αεροπλανάκι ή το ελικοπτεράκι του. Θέλουμε μόνο τουρίστες με σακίδια και σκηνές. Δεν θελουμε αεροσκάφη παρκαρισμένα στις πίστες των αεροδρομίων μας. Θελουμε να τις βλέπουμε άδειες για να προσεγγίζουν άνετα οι πάπιες!!! Δεν θελουμε να δουλέψουμε, θελουμε να πίνουμε το καφεδάκι μας ανενόχλητοι και μέσα από την απαξίωση προτάσσουμε συνδικαλιστικές αξιώσεις. Επειδή δεν μπορώ εγώ δεν θα αφήσω ούτε το γείτονα που μπορεί… Αδυνατούμε σε κάθε περίπτωση να συγκριθούμε με τους καλύτερους ώστε να βελτιωθούμε!
Δεν μπορούν να δεχθούν αυτοί οι τύποι ότι κάποιοι μπορούν και έχουν ή νοικιάζουν αεροσκάφη για να ζουν τη μαγεία του αέρα. Αερολέσχες και ιδιώτες που λατρεύουν την πτήση. Σχολές με μαθητές από όλο τον κόσμο λόγω του εξαιρετικών καιρικών συνθηκών της Χώρας μας. Εταιρείες αεροταξί που προσπαθούν μέσα στο τρίμηνο του καλοκαιριού να ικανοποιήσουν και τους πιο δύσκολους ξένους πελάτες. Επιχειρηματίες που θέλουν να μειώσουν τους χρόνους μετακίνησής τους. Οχι βέβαια! Αυτοί οι τύποι αποφασίζουν αυθαίρετα με τη λογική του παραλόγου. Ντροπή σας…
Ντροπή και σ εμάς όμως που τις περισσότερες φορές τρωγόμαστε μεταξύ μας και χρησιμοποιούμε το σύστημα και τις γνωριμίες μας για να κάνουμε τη δουλειά μας χωρίς εντάσεις αντί να ενώσουμε τις δυναμεις μας και να βρούμε το νόμιμο τρόπο να σταματήσουμε αυτή την κατρακύλα που υφίσταται η γενική αεροπορία στην Ελλάδα. Αύριο κιόλας ΠΡΕΠΕΙ να βρούμε απάντηση. Ποιος, για ποιό λόγο και με ποια αρμοδιότητα ή εντολή άλλαξε τους χάρτες. Οχι ποια υπηρεσία, αλλα ποιος. Οποιαδήποτε αναφορά, καταγγελία, ακόμα και αγωγή πρέπει να είναι ονομαστική αλλιώς δεν υπάρχει νόημα. Αυτοί οι λίγοι τύποι κρύβονται στην υπηρεσιακή ανωνυμία τους προσβάλλοντας με τις πράξεις τους, τους άλλους συναδέλφους τους, εξαίρετους επαγγελματίες που ξέρουν να κάνουν τη δουλειά του υποδειγματικά.