Προσπαθούσα να καταλάβω τι είναι αυτό που φταίει και η ΥΠΑ δεν έχει καταφέρει να εκδώσει βεβαίωση περάτωσης θεωρητικής επάρκειας χειριστών ελικοπτέρων με το ΠΔ Α’160 2008 (JAR-FCL2) σε ισχύ από 5 Αυγούστου του 2008.

Παραβαίνοντας την σελίδα 3016 του ΠΔ «Εξέταση θεωρητικών γνώσεων», προσέθεσε άλλο ένα μάθημα ερμηνεύοντας κατά το δοκούν το ΠΔ σε αντίθεση με την ευρωπαϊκή πρακτική με αποτέλεσμα να καθυστερούν και πάλι οι εξετάσεις αλλά πιο σημαντικό να διαστρεβλώνεται η ουσία τους. Εισήγαγε την εξέταση τύπου ως 10ο μάθημα με τρόπο που εγγυάται πως δεν θα περάσει κανείς αφού απαιτεί 75% επάρκεια συνδυαστικά σε 6 ενότητες και αν χάσει κάποιος μία χάνει το μάθημα χωρίς να μπορεί να κρατήσει τις ενότητες που έχει περάσει. Εγγυημένη ασφάλεια πτήσεων. Όποιος δεν πετάει είναι ασφαλής!

Ξέρω πως η επίσημη δικαιολογία θα είναι η ερμηνεία του 2.261. Αυτό το χωρίο όμως αναφέρεται στην απόκτηση τύπου που το ΠΔ δίνει την δυνατότητα σε TRTO να δώσει. Το ΠΔ ορίζει πως πρέπει να βεβαιώνεται η θεωρητική επάρκεια. Η ερμηνεία της βεβαίωσης σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες είναι πως αυτή παρέχεται από τη σχολή και τον εξεταστή. Γιατί λοιπόν υπάρχει ιδιαιτερότητα; Γιατί η ΥΠΑ θέλει εξέταση τύπου; Μπορεί ένας μαθητής να πάει σε TRTO να αποκτήσει την βεβαίωση τύπου; Η απάντηση είναι οχι, «γιατί εμείς στο χωριό μας έτσι το κάναμε παλιά και σήμερα θα ερμηνεύσουμε το ΠΔ όπως καταλαβαίνουμε για να το κάνουμε με τον ίδιο τρόπο»

Η βασική διαφορά είναι πως οι ειδικές τεχνικές γνώσεις δίνονται σε κάτοχο πτυχίου και όχι σε εκπαιδευόμενο και για τους πτυχιούχους υπάρχει το TRTO. Στην περίπτωση του εκπαιδευόμενου ο τύπος και η βεβαίωση θεωρητικής επάρκειας βεβαιώνεται από τη σχολή και τον εκπαιδευτή του κατά τη διάρκεια των μαθημάτων και της πρακτικής. Όταν ο μαθητής κάνει Solo και δεν έχει δώσει ακόμα εξετάσεις στον τύπο κινδυνεύει σε περίπτωση ανάγκης; Κινδυνεύει ναι αλλά όχι λόγω έλλειψης θεωρητικών γνώσεων. Κινδυνεύει λόγο απειρίας, όσο θα κινδυνεύει την επόμενη μέρα απόκτησης πτυχίου έχοντας μόνο 45 ώρες εμπειρίας.

Κύριοι, όσο και να βάλετε τον μαθητή να γράψει στις εξετάσεις πως αν η θερμοκρασία στο όργανο πέσει πρέπει να τραβήξει carb-heat, όταν είναι στον αέρα ο μόνος που μπορεί να το βεβαιώσει είναι ο εκπαιδευτής του, που θα δώσει το πράσινο φως για εξέταση, και ο εξεταστής που θα ελέγξει πως το γνωρίζει και το κάνει στη πράξη. Κάνοντας αυτές τις εξετάσεις αφαιρείτε την ουσιαστική ευθύνη από τη σχολή και τον εκπαιδευτή και τη μεταφέρετε σε μια κόλλα χαρτί με Α,Β,Γ,Δ. Είναι μακροπρόθεσμα επικίνδυνο.

Τα πτυχία των μελών του JAA είναι ισοδύναμα μεταξύ τους. Ο ευρωπαίος που θα πετάξει με πτυχίο χωρίς θεωρητική εξέταση τύπου έχει τα ίδια δικαιώματα στην Ελλάδα και στις υπόλοιπες χώρες του κόσμου. Μη κάνετε τα πράγματα πιο δύσκολα για τη χώρα. Αν είχαμε μία πιθανότητα να φέρναμε και κανένα ξένο στην Ελλάδα να πάρει αύριο ισοδύναμο πτυχίο και να αφήσει τα λεφτά του εδώ τώρα καταφέραμε να στείλουμε Έλληνες στην Αγγλία να πάρουν τα πτυχία τους εκεί για ξεφύγουν από το παραλογισμό.

Επικοινώνησα με JAA και διάφορες Civil Αviation Authorities ανά την Ευρώπη για το θέμα. Κάποιοι απόρησαν και κάποιοι γέλασαν. Σας προτείνω αντί να κάνετε πατέντες και να ξοδεύετε το χρόνο σας που μεταφράζετε σε λεφτά του δημοσίου και που τόσο τα έχουμε ανάγκη, διαβάστε στο internet τι κάνουν τα άλλα μέλη του JAA, ασχοληθείτε με αυτά που πρέπει να κάνετε και που ξέρετε καλύτερα πως χρειάζονται βελτίωση και αφήστε τις πατέντες. Δεν ξέρετε καλύτερα από τους υπόλοιπους. Χρειάστηκαν χρόνια εμπειρίας και προσαρμογών για να φτιαχτεί το JAR-FCL 2. Μη παίζετε με το τρόπο έκδοσης πτυχίων. Είστε η αρμόδια αρχή της χώρας. Λειτουργήστε με ποιότητα και μυαλό.

Κύριοι της ΥΠΑ, την εποχή που η χώρα έχει ανάγκη απο αλλαγή και εκσυγχρονισμό, περιστολή δαπανών και απόδειξη στους ευρωπαίους εταίρους πως δεν είμαστε ούτε διαφορετικοί ούτε τεμπέληδες, εσείς δημιουργείτε νέες εξετάσεις δικές σας, φρενάρετε την έκδοση διπλωμάτων, προσθέτετε κόστος στην διαδικασία απόκτησης και πάνω από όλα μεταφέρετε την ευθύνη ουσιαστικού ελέγχου σε μία κόλα χαρτί πολλαπλών απαντήσεων.

Τα συγχαρητήριά μου στον εγκέφαλο που το σκέφτηκε και εκθέτει την υπηρεσία του και τη χώρα…

Ιωάννης Σ. Θεοτικός – Αλεξίου

Κάτοχος Ερασιτεχνικού PPL(A) PPL(H)

[print_link]

.