Με το στόμα ανοιχτό παρακολουθώ την επίθεση που επιχειρήται από την εκπομπή “Κίτρινος Τύπος” του συναδέλφου Μάκη Τριανταφυλλόπουλου, με αφορμή τη 2η απόδραση του Παλαιοκώστα με ελικόπτερο από τις φυλακές Κορυδαλού. Θέλω να πιστεύω ότι, τα όσα λέει ο ΜΤ είναι αποτέλσμα άγνοιας και όχι εξυπηρέτησης συγκεκριμένων συμφερόντων που έχουν στόχο να “μαντρώσουν” τα αεροπλάνα και ελικόπτερα που ακόμα πετάνε σε αυτή την έρημη χώρα.

Γιατί, δεν είναι δυνατό να ζητάει κανείς από τον χειριστή που πετάει τα αεροπλάνα, τα ελικόπτερα ακόμα και τα…ανεμόπτερα να ζητάει τις …ταυτότητες και να ελέγχει τις τσάντες των μαθητών ή των επιβατών τους. Ούτε μπορεί να ζητάει να καταργηθεί η μοναδική δυνατότητα των ελικοπτέρων να προσγειώνονται σε όποιο σημείο επιθυμούν οι χειριστές τους με μία βασική, σημαντική, απαράβατη προϋπόθεση: ότι δεν ενοχλούν κανένα. Γιατί, αν ο χειριστής ενός ελικοπτέρου ή αεροπλάνου προσγειώνεται κάπου και ενοχλεί, σκονίζει, ταράζει τον ύπνο, τρομάζει τα ζώα τότε, αυτός ο χειριστής είναι ανάγωγος, ντενεκές ξεγάνωτος και, μία απλή καταγγελία στην ΥΠΑ είναι αρκετή για να του αφαιρεθεί το πτυχίο.

Σε όλες τις πολιτισμένες χώρες τα ελικόπτερα μπορούν να απογειώνονται και να προσγειώνονται όπου θέλουν -πάντα με τους παραπάνω περιορισμούς. Κάθε προσπάΘεια να περιοριστεί η δραστηρίότητά τους σε “εγκεκριμένα” ελικοδρόμια, ιδιωτικά ή δημόσια οδηγεί την Γενική και την Αθλητική Αεροπορία σε αργό θάνατο. Ζήτησα να παρέμβω τηλεφωνικά στην εκπομπή αλλά, μέχρι την ώρα της ανάρτησης αυτού του σχολίου, ο ΜΤ δεν μου είχε κάνει την τιμή. Αυτά λοιπόν για τον τρόπο που αντιμετωπίζεται η Γ.Α στην Ελλάδα σε αντίθεση, για παράδειγμα, με τον τρόπο που αντιμετωπίζεται στην Τουρκία, στην Σλοβακία, στην Τσεχία, στη Γαλλία και, στην απαγπητή για τον ΜΤ, Ιταλία.

Οι πτήσεις των αεροπλάνων και ελικοπτέρων της Γ.Α είναι ελεύθερες και, σε αντίθεση με τις ανακρίβειες που ακοπύστηκαν στα κανάλια χτες και σήμερα όλες οι πτήσεις παρακολουθούνται και ελέγχονται απ’ το ραντάρ της τερματικής περιοχής και του Athina Information μια και, όλα τα σκάφη που πετάνε σε συνθήκες Όψεως (VFR) και Οργάνων (IFR) διαθέτουν transponder που εκπέμπει με Κώδικα 7000.

Αυτά για σήμερα και θα επανέλθω.

 

[print_link]