Athinai ΤΜΑ, Saturday 28 September 2024 @ 06:38 UTC

Download: Bad attitude from Controller (68 downloads )

Απομαγνητοφώνση

SX-PBN: Athina TMA καλημέρα το SX-PBN
SX-PBN: Athina καλημέρα το SX-PBN
Controller: Για να μην σας απαντάω κύριε έχω δουλειά, Standby
SX-PBN: Τώρα το κατάλαβα, ευχαριστώ
Controller: SX-PBN
SX-PBN: Ναι καλημέρα σας
Controller: Προβείτε κύριε
SX-PBN: Δεν έχω κανένα πρόβλημα που δεν μου απαντήσατε, απλά νόμιζα ότι δεν με ακούσατε γι αυτό ξαναμίλησα
Controller: Ναι, με καλέσατε δύο ή τρεις φορές, δεν θυμάμαι και δεν σας απαντώ, σημαίνει ότι κάτι συμβαίνει, κατι καπ κάποιο λόγο έχω, τέλος πάντων πείτε μου, πείτε μου
SX-PBN: Aυτό λέω κι εγώ, που είναι το πρόβλημα; Το είπατε και είμαστε μία χαρά μιλήστε μετά από μία ώρα
Controller: Δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα κύριε, εσείς δίνετε συνέχεια, πείτε μου σας παρακαλώ τα estimates, που πάτε;
SX-PBN: Δεν δίνω συνέχεια κύριε αλλά πρέπει να το ξεκαθαρίσουμε
Controler: Κύριε να το συνεχίσουμε ή θέλετε να να να κάνουμε κάτι άλλο;
SX-PBN: Dapori, δύο μίλια βόρεια, 1500 πόδια, ανερχόμενοι για τα 2000 πόδια για EGN
Superior 01: Athinai TMA χαίρεται ελικόπτερο Superior 01
Controller: Superior 01 προβείτε
Superior 01: Γειά σας, Μέγαρα για Καλό Λιβάδι Μυκόνου, περιοχή Τατοΐου, σε επαφή μαζί τους, και 30 επομένης.
Controller: Είστε τώρα με το Τατόι;
Superior 01: Σωστό
Controller: Ελήφθη και πως θα πάτε;
Superior 01: Stavros, Zoumberi, Yiaro
Controller: Θα πρέπει να επικοινωνήσετε με τον Πύργο. Σωστά;
Superior 01: Αρνητικόν
Controller: Τι ύψος θα έχετε; Πως θα περάσετε από Stavro γιααα γιααα Zoumberi και Yiaro
Superior 01: Το VFR route το γνωρίζετε;
Controller: Εσείς τα γνωρίζετε;
Superior 01: Βεβαίως, 500 πόδια Zoumberi λέει (το AIP)
Controller: Να λείπουν οι ειρωνείες κύριε! Kαλέστε μεεεεε Zoumberi
Superior 01: Δεν είναι ειρωνείες, εσεις είστε εριστικός 
Controller: Καλά κύριε, νομίζετε. καλέστε με Zoumberi

Απαράδεκτη συμπεριφορά από τον ελεγκτή

Η συμπεριφορά του ελεγκτή στην επικοινωνία είναι κάθε άλλο παρά επαγγελματική. Ένας ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας πρέπει πάντα να διατηρεί την ψυχραιμία του και να παραμένει ευγενικός και αμερόληπτος, ανεξαρτήτως της κατάστασης ή της συμπεριφοράς του χειριστή. Η επικοινωνία πρέπει να είναι καθαρή, ακριβής, και να εστιάζει στη διασφάλιση της ασφάλειας των πτήσεων, καθώς και στην αποφυγή παρανοήσεων που μπορεί να θέσουν σε κίνδυνο τα αεροσκάφη.

Στην πρώτη συνομιλία είναι απολύτως φυσιολογικό ο χειριστής να επαναλαμβάνει την εκπομπή του αφού δεν έλαβε απάντηση από τον ελεγκτή και δεν είναι βέβαιος ότι η αυτή ήταν επιτυχής. Εάν ο ελεγκτής είναι απασχολημένος, μπορεί απλά να ζητήσει υπομονή από τον χειριστή χωρίς να υιοθετεί εριστικό ύφος. Το “Standby” είναι συνηθισμένο για τέτοια περίπτωση, αλλά η χρήση εκφράσεων όπως “Για να μην σας απαντάω, έχω δουλειά” και η άμεση αντιπαράθεση με ειρωνεία δεν είναι αποδεκτές στον αεροπορικό χώρο.

Όσον αφορά τη συνομιλία με τον δεύτερο πιλότο, είναι προφανές ότι ο ελεγκτής δεν γνωρίζει τη VFR διαδρομή, παρότι έχουν περάσει δύο χρόνια από τη δημοσίευσή της. Αντί να το παραδεχτεί, ο ελεκτης  προσπαθεί να καλύψει την ανεπάρκειά του με εριστική συμπεριφορά, κάτι που επισημαίνει και ο πιλότος.

Είναι πολύ σημαντικό ελεγκτές και πιλότοι να ακολουθούν αυστηρά τα πρωτόκολλα επικοινωνίας για την ασφάλεια και την αποτελεσματικότητα της εναέριας κυκλοφορίας. Το παραπάνω κακό παράδειγμα συμπεριφοράς δυστυχώς δεν αποτελεί εξαίρεση από κάποιους ελεγκτές στην TMA Αθηνών, ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες που η εναέρια κυκλοφορία είναι ιδιαίτερα αυξημένη. (παλαιότερο αρθρο: Χάος και εκνευρισμός στην Athina ΤΜΑ… μόνο σε συγκεκριμένες βάρδιες) Ισως καλύτερη εκπαίδευση αλλά και αξιολόγηση είναι επιβεβλημένα μέτρα για την αντιμετώπιση τέτοιων φαινομένων.

 


English Translation

Unacceptable Behavior from the Controller

The controller’s behavior during communication is anything but professional. An air traffic controller must always remain calm, courteous, and impartial, regardless of the situation or the pilot’s behavior. Communication must be clear, precise, and focused on ensuring flight safety, as well as avoiding misunderstandings that could endanger aircraft.

It is entirely normal for a pilot to repeat their call after receiving no response from the controller, as they cannot be certain their transmission was successful. If the controller is busy, they can simply request the pilot’s patience without adopting a confrontational tone. “Standby” is commonly used in such situations, but expressions like “If I’m not answering, I’m busy” and directly responding with sarcasm are not acceptable in aviation.

Regarding the conversation with the second pilot, it is obvious that the controller is unfamiliar with the VFR route, even though it has been published for two years. Instead of acknowledging this, the controller attempts to cover up his inadequacy with a confrontational attitude, which the pilot also notes.

It is crucial that controllers and pilots strictly follow communication protocols to maintain the safety and efficiency of air traffic. Unfortunately, the above poor example of behavior is not an exception for some controllers in the Athens TMA, especially during the summer months when air traffic is significantly higher. Perhaps better training as well as evaluation are necessary measures to address such issues.