Πέμπτη 27, Δευτέρα 31 Ιουλίου. Εχει καταντήσει σχεδόν καθημερινή η ταλαιπωρία στην TMA των Αθηνών. Όχι από τη ζέστη ή την αυξημένη κίνηση αλλά την απαράδεκτη απόφαση κάποιων ελεγκτών να απαγορεύουν τις απογειώσεις λόγω μεγάλης υποτίθεται κίνησης.
Δόθηκε καθυστέρηση απογείωσης 40′ σε ελικόπτερα. CTOT δηλαδή σε VFR πτήσεις!!!! Παγκόσμια πρωτοπορία!!!
Δόθηκε καθυστέρηση απογείωσης σε ελικόπτερα μετά από intermediate stop, αναγκάζοντας τα να παραμένουν στο έδαφος με αναμμένους κινητήρες με συνθήκες ζέστης και ανέμου εξαιρετικά πιεστικές. Μάλιστα σε τρεις συγκεκριμένες περιπτώσεις το ΤΜΑ αρνήθηκε απογείωση από ελικόπτερα που θα παρέμεναν στα 500′ AGL δηλαδή κατω και εκτός περιοχής ευθύνης του Athinai TMA. Απαράδεκτη παράβαση κανονισμών και πλήρως αδικαιολόγητη απαίτηση.
Επίσης όμως απαράδεκτη και η άρνηση άδειας απογείωσης απο ελικοδρόμια της Μυκόνου σε ελικόπτερα απο τον πυργο προβάλλοντας την «απαίτηση» της ΤΜΑ, ενω οι πιλότοι διαβεβαίωναν οτι μετά την απογείωση και έξοδο απο ATZ και CTR του LGMK ΔΕΝ θα επηρέαζαν ΚΑΘΟΛΟΥ την περιοχή της ΤΜΑ. Προφανής έλλειψη γνώσεων και ευθυνοφοβία.
Σε άλλες περιπτώσεις μπλοκάρουν τις απογειώσεις από τα Μέγαρα, κρατώντας αεροσκάφη στον τροχόδρομο πάνω από 40′, ακόμα και για πτήσεις που αναχωρούν Δυτικά ή και Βόρεια, επηρεάζοντας την ΤΜΑ για ελάχιστα μίλια και σε χαμηλό ύψος, δημιουργώντας τεράστια προβλήματα στην λειτουργία του αεροδρομίου με την μεγαλύτερη κίνηση Γενικής Αεροπορίας μιας και εκεί στεγάζετε η πλειοψηφία των αεροπορικών σχολών με τεράστιο εκπαιδευτικό έργο και μαθητές από όλο τον κόσμο. Καμία λογική…
Για τα παραπάνω ευθύνονται δυο-τρεις ελεγκτές, γνωστοί σε όλους, που πάντα δημιουργούν προβλήματα κατα τη διάρκεια της βάρδιά τους!!!! Ναι ειναι μόνο τρεις!!! Τόσοι εξαίρετοι ελεγκτές στο TMA και μόνο δύο-τρεις είναι αυτοί που δημιουργούν πρόβλημα και μάλιστα τόσο σοβαρό που αφορά πλέον στην ασφάλεια των πτήσεων στρεσάροντας τα πληρώματα χωρίς κανένα απολύτως λόγο.
Θα απευθυνθώ σε αυτούς τους τρεις και μόνο για να επισημάνω σημεία των κανονισμών που προφανώς δεν κατανοούν ή ερμηνεύουν με τον δικό τους σουρεαλιστικό τρόπο. Σίγουρα δεν απευθύνομαι στους ελεγκτές που είναι εξαίρετοι επαγγελματίες, καταλαβαίνουν και σίγουρα βοηθούν την εναέρια κυκλοφορία.
- Οι VFR πτήσεις δεν έχουν CTOT. Πουθενά και ποτέ!!!!
- Η περιοχή κάτω από την ΤΜΑ είναι UNCONTROLLED CLASS G AIRSPACE και το μόνο που πρέπει (κακώς αλλά βάσει του Greek AIP και μόνο στην Ελλάδα) είναι ο πιλότος να βρίσκεται σε 2Way Radio Communication με την ΤΜΑ η οποία σημειωτέον ξεκινάει από τα 1000′ AGL (ABOVE GROUND LEVEL) GREEK AIP 2.1.5.2 ATHINAI TMA FL 245 – 1000 FT ABOVE SFC. GREEK AIP 1.4.2.3.6.2 The airspace out of Airways, TMAs, MTMAs, CTRs, MCTRs and ATZs from Ground (GND )/Mean Sea Level (MSL) up to FL115 included is classified as class G. GREEK AIP 1.4.1.2 CLASS G Airspace: IFR and VFR flights are permitted and receive flight information service IF REQUESTED. ATC clearance is NOT REQUIRED.
- Σε CLASS G Airspace ΔΕΝ υπάρχουν VFR routes αλλά ούτε και αναφορές και χρόνοι σε σημεία. Καταλάβετέ το πλέον. UNCONTROLLED!!! Αυτό που σας ενδιαφέρει είναι η ώρα της προσγείωσης για λόγους έρευνας και διάσωσης και τίποτα παραπάνω. GREEK AIP 1.4.1.1 Subject to an ATC clearance: NO. GREEK AIP 1.2.7.1 For VFR flights operating at and below FL 195 outside TMAs/MTMAs, CTRs/MCTRs and ATZs a continuous two-way radio communication with the appropriate ATS unit is not required.
- Δεν μπορείτε να αρνηθείτε απογείωση από χώρο εκτός της περιοχής σας όπως SEF, AGIOS KOSMAS κτλ επειδή σε ένα ελικοδρομιο 5 μίλια μακριά, επίσης μέσα σε uncontrolled airspace, κάποιο ελικόπτερο ετοιμάζεται να απογειωθεί και να παραμείνει ΚΑΤΩ και ΕΚΤΟΣ της περιοχής σας. Η πληροφορία είναι αρκετή. Και πάλι… UNCONTROLLED AIRSPACE!!!
- Φτάνει με την πολυλογία και αναφορά θέσης κάθε 5 μίλια. Μόνοι σας δημιουργείτε μια χαοτική κατάσταση που στρεσάρει τους πάντες. Με τέτοιες πρακτικές θέτετε σε κίνδυνο την ασφάλεια των πτήσεων.
- Σε intermediate stop δεν χρειάζεται να σας πάρει τηλέφωνο ο πιλοτος όταν σας λέει ότι θα μείνει στο έδαφος για 3 λεπτά. Η νομοθεσία είναι σαφής. Ο πιλότος πρέπει να σας ενημερώσει με οποίο τρόπο μπορεί μέσα σε 30 λεπτά από την προσγείωση. GREEK AIP 1.1.9.6.2.1.1 Uncertainty Phase when: no communication has been received from an aircraft within a period of 30 minutes after the time a communication should have been received, or from the time an unsuccessful attempt to establish communication with such aircraft was first made, whichever is the earlier, or when, an aircraft fails to arrive within 30 minutes of the estimated time of arrival last notified to or estimated by air traffic services units, whichever is the later, except when no doubt exists as to the safety of the aircraft and its occupants. Μα θα είναι και πάλι στον αέρα και σε επαφή ασυρμάτου εντός 5 λεπτών για να σας αναφέρει την αναχώρηση, δηλαδή μέσα στο χρόνο των 15’. Δεν το κατανοείτε ότι είναι επικίνδυνο αυτό που ζητάτε από τον πιλότο. Δεν κατανοείτε ότι η προσοχή του αυτά τα 3 λεπτά πρέπει να είναι στραμμένη άλλου και όχι στο κινητό του!!!!
Δεν αντιλαμβάνεστε ότι δημιουργείτε άγχος στα πληρώματα!!! Δείτε την ουσία κάποια στιγμή. Δείτε τι κάνουν σε άλλες χώρες. Δείτε την γειτονική μας Ιταλία. Γιατί μας κρατάτε δέσμιους σε παράλογες πρακτικές. Δεν είναι τσιφλίκι σας η ΤΜΑ και δεν μπορείτε να βγάζετε τα κόμπλεξ σας στα πληρώματα που βρίσκονται στον αέρα.
Ποιος είναι ο ρόλος του ελεγκτή;;; ΝΑ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΕΙ ΤΗΝ ΕΝΑΕΡΙΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ. Δηλαδή να βρίσκει λύσεις σε κάθε περίπτωση. Η καθήλωση στον μυαλό σας αποτελεί λύση;;; Τι θα πει έχει πολύ κίνηση; Όλοι οι άλλοι ελεγκτές πως μπορούν κι εσείς δεν μπορείτε;;; Μόνοι σας δημιουργείτε χάος με περιττές συνομιλίες και άγνοια διαδικασιών!!! Αν δεν μπορείτε αφήστε στο μικρόφωνο σε αυτούς που μπορούν. Μπείτε και σε κανένα αεροπορικό μέσο, έτσι για να έχετε εικόνα τι συμβαίνει!!!!!
Εάν ένας πιλότος κριθεί ανεπαρκής είναι βέβαιο ότι την άλλη μέρα δεν θα του επιτραπεί να πλησιάσει αεροσκάφος. Ένας ανεπαρκής ελεγκτής που δημιουργεί πρόβλημα σε δεκάδες αεροσκάφη, πληρώματα, αεροπορικές εταιρείες, αεροπορικές σχολές, μαθητές και εκπαιδευτές ακόμα και σε πληρώματα που επιχειρούν σε αποστολές αεροπυρόσβεσης κατά την διάρκεια της βάρδιας του λόγω ανεπάρκειας, μειωμένης αεροπορικής αντίληψης, έλλειψης γνώσεων κανονισμών, εμπειρίας ή δεν ξέρω τι άλλο δεν πρέπει να απομακρυνθεί, ή τέλος πάντων να ξανά-εκπαιδευτεί. Είναι δυνατόν δύο-τρεις ελεγκτές να κάνουν ότι θέλουν, να ερμηνεύουν όπως θέλουν, να αποφασίζουν ότι θέλουν και ούτε οι συνάδελφοί τους ή και οι προϊστάμενοί τους να μπορούν να τους συνετίσουν;;; Ποιοι τους καλύπτουν και με ποιο σκεπτικό τέλος πάντων!!!! Η θέση εξυπηρέτησης των VFR δεν είναι μια θέση στελέχωσης για όποιον κρίνεται ακατάλληλος για στελέχωση άλλων θέσεων. Είναι μια θέση σε εξαιρετικά σοβαρή υπηρεσία και απαιτείται ανάλογη ικανότητα.
Όσον αφορά στην δικαιολογία-καραμέλα ότι όλα γίνονται για την ασφάλεια των πτήσεων, επιτρέψτε μου να πω ότι είναι τουλάχιστον φαιδρή. Το ακριβώς αντίθετο συμβαίνει. Με τις παραπάνω πρακτικές των συγκεκριμένων τριών απίθανων ελεγκτών τίθεται σε διαρκή κίνδυνο η ασφάλεια των πτήσεων.
Φταίμε κι οι πιλότοι. Κάποιοι δεχόμαστε πολύ εύκολα ότι μας πουν για να μην έρθουμε σε αντιπαράθεση. Φταίμε που δεν κάνουμε αναφορές. Φταίνε οι αεροπορικές εταιρείες που δεν βάζουν τα νομικά τους τμήματα να κυνηγήσουν με μηνύσεις αυτούς τους τύπους που παρακωλύουν την εύρυθμη κίνηση των αεροσκαφών και στρεσαρουν τα πληρώματά. Αυτές οι απαράδεκτες πρακτικές πρέπει να σταματήσουν άμεσα.
Οποιος πιστεύει ότι είμαι υπερβολικός δεν έχει παρά να ρωτήσει ξένα πληρώματα που κάνουν το λάθος να επισκεφτούν την Ελλάδα.
For comments please visit Facebook GreekHelicopters Group