Πιλότος ιδιωτικού ελικοπτέρου με προορισμό περιοχή της Σαντορίνης επικοινώνησε τηλεφωνικά με τον Πύργο Ελέγχου της Σαντορίνης ώστε να βεβαιωθεί ότι δεν υπήρχε πρόβλημα να προσγειωθεί σε σημείο εκτός των πέντε καθορισμένων περιοχών που αναφέρονται στα ΝΟΤΑΜ B1226 – 230/24.

Ο ελεγκτής του πύργου τον διαβεβαίωσε ότι δεν υπήρχε κανένα πρόβλημα για προσγείωση στο σημείο όπου υπέδειξε (36.4027500, 25.4334167). Παρά τις διαβεβαιώσεις στην τοποθεσία της προσγείωσης τους περίμενε αστυνομικός μαζί με τον αερολιμενάρχη, οι οποίοι αμέσως συνόδευσαν τον πιλότο και τους επιβάτες στο αστυνομικό τμήμα.

Για να επιτραπεί η αποχώρησή τους, ο αξιωματικός υπηρεσίας ζήτησε από τον πιλότο να προσκομίσει έγγραφη άδεια του ιδιοκτήτη του οικοπέδου στο οποίο προσγειώθηκαν, καθώς και το έντυπο Ε9 που να αποδεικνύει την ιδιοκτησία του οικοπέδου.

 

Αργά το απόγευμα αφέθησαν ελεύθεροι με την όλη διαδικασία από αερολιμενάρχη και αστυνομία να κρίνεται παράτυπη αν όχι και παράνομη. Μηνύσεις από την δικηγόρο πιλότου και επιβατών κατά των παραπάνω.

 


Useful

Greek AIP  ENR
1.1.22.1.2.1.3 At non-specified provisionary fields
1.1.22.1.2.1.3.1 The helicopter pilot and operator are solitarily responsible for:
a) selecting the area to be used as a provisionary field,
b) judging whether the area selected to be used as provisionary field, is situated out of inhabited areas or not,
c) complying to the helicopter performance restrictions during landing at and take off from provisionary fields,
d) the safety and protection of persons and properties on the ground,
e) the safety of flights.
f) not selecting and avoiding landing at a provisionary field within an environmentally or otherwise protected area (according
12 of Presidential Degree 19/2009, GG A’/35/3-3-2009). (http://www.geodata.gov.gr and http://www.ypeka.gr/Default.aspx?tabid=433)

Πεδία προσγείωσης ελικοπτέρων, Άρθρο 12, ΠΔ 19/2009 – ΦΕΚ 35/Α’/3.3.2009

2. Ο χειριστής του ελικοπτέρου είναι υπεύθυνος για την πτητική λειτουργία του ελικοπτέρου σε πεδία προσγείωσης, έχει την πλήρη ευθύνη για την καταλ− ληλότητα του πεδίου προσγείωσης και κρίνει, ενώ βρί− σκεται στον αέρα, την καταλληλότητα της περιοχής.

3. Με ευθύνη του χειριστή θα γνωστοποιείται άμεσα μετά την προσγείωση στην πλησιέστερη Υπηρεσία Εξυπηρέτησης Εναέριας Κυκλοφορίας το κλείσιμο του σχεδίου πτήσης. Ο χειριστής θα πρέπει να εξασφαλίζει ότι δεν υπάρχει αντίρρηση για προσγείωση σε ιδιωτικό χώρο από τον ιδιοκτήτη του.