Έχουμε ως πάγια αρχή να μην σχολιάζουμε συμβάντα η ατυχήματα αεροπορικών μέσων μιας και αρμόδια για αυτό είναι η Υπηρεσία Διερεύνησης Ατυχημάτων (ΕΔΑΑΠ).
Όμως, η προσγείωση του ελικοπτέρου πίσω από την Εκκλησία του Αγίου Παντελεήμονα (Google Maps point) στη Γλυφάδα δίνει έναυσμα για μεγάλη συζήτηση. Διαβάσαμε όλοι σχετικά δημοσιεύματα σε διαφορά site αλλά και πολλά σχόλια στην ανάρτηση του Δημάρχου Γλυφάδας από αυτόπτες μάρτυρες. Βέβαια οι περισσότεροι υπερβάλουν αλλά κάποια από αυτά είναι κατατοπιστικά και έρχονται σε αντίθεση με δημοσιεύματα που επικαλούνται αναγκαστικής προσγείωσης μετά από απογείωση από το Ελληνικό.
Εάν ένα ελικόπτερο πρέπει να κάνει αναγκαστική προσγείωση δεν επιλέγει ένα ξέφωτο 30 μέτρων τη στιγμή που βρίσκεται ακριβώς δίπλα από ένα πρώην διεθνές αεροδρόμιο από τη μια και σε γήπεδο γκολφ από την άλλη… Προφανώς αλλά με επιφύλαξη, από τις μαρτυρίες των παρευρισκόμενων το ελικόπτερο προσγειώθηκε για να παραλάβει 3 επιβάτες (ελικόπτερο R44 Clipper I) εκ των οποίων ο ένας φημολογείται ότι είναι πολύ γνωστός οδηγός WRC της Red Bull. Κατά τα λεγόμενα του πιλότου στη διάρκεια της απογείωσης προέκυψε βλάβη και το κατέβασε άμεσα χωρίς ευτυχώς κανένα τραυματισμό. Τα γιατί και πως θα τα βρει η ΕΔΑΑΠ που διεξάγει τη διερεύνηση.
Με αφορμή όμως τα παραπάνω αυτό που μας αφορά είναι η απόφαση κάποιων πιλότων να επιλέγουν μέρη που δεν προσφέρονται για προσγείωση με αποτέλεσμα τη δίκη τους απερισκεψία να την λούζεται το σύνολο το ελικοπτέρων που επιχειρούν κάτω από όλους τους προβλεπομενους κανόνες στην Ελληνική επικράτεια. Δυστυχώς κάποιοι δεν σέβονται όχι μόνο διαδικασίες και κανονισμούς αλλά ούτε και τα όρια των ελικοπτέρων που χειρίζονται. Οι κάποιοι είναι γνωστοί στους κύκλους των πιλότων ελικοπτέρων. Είναι οι κάποιοι που παρότι γνωστοί ακόμα και η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας αδυνατεί να πάρει θέση.
Πιλότοι χωρίς καμία τεχνική κατάρτιση, χωρίς γνώση των διαδικασιών, με πλήρη αδιαφορία στους κανονισμούς, βρίσκονται πολλές φορές πίσω από τα χειριστήρια ακόμα και αεροσκαφών μικρών αεροπορικών εταιρειών (φαντάσματα) που ξεπετάγονται κάθε καλοκαίρι και εξαφανίζονται τον Οκτώβριο, με αεροσκάφη δανεικά, νοικιασμένα, ακαθόριστου αξιοπλοΐας και πιλότους ότι έχει μείνει… Και φυσικά, οι χειρότεροι όλων, αυτοί που πετούν με ιδιωτικά αεροσκάφη εκτελώντας πειρατικές πτήσεις αεροταξί, δημιουργώντας τεράστια προβλήματα στην εύρυθμη εναέρια κυκλοφορία αλλά και στα σημεία προσγείωσης που επιλέγουν εσφαλμένα χωρίς να τηρούν καμία διαδικασία ή κανόνα ασφαλείας. Πιλότοι που όπως ακούγεται, αδιαφορούν για την νυχτερινή απαγόρευση πτήσεων και κάνουν ότι θέλουν όπως θέλουν και όταν θέλουν. Πιλότοι που όπως φημολογείται περνούν εκπαιδεύσεις η ακόμα και εξετάσεις στα χαρτιά… Φήμες μιλάνε ακόμα και για κάποιον που πετάει χωρίς καν να έχει πτυχίο ή εκπαίδευση, «νοικιάζοντας» το πτυχίο συνταξιούχου πιλότου που κάθετε δίπλα του, δημιουργώντας τεράστια προβλήματα στα σημεία που προσγειώνεται και με τον τρόπο που το κάνει θέτοντας σε άμεσο κίνδυνο τους επιβάτες του. Το τραγικό είναι ότι οι επιβάτες που δεν γνωρίζουν νομίζουν ότι όταν πετάνε μαζί τους είναι σε πολύ καλά χέρια… Όταν μετά βρεθούν με άλλο πιλότο που ακολουθεί κατά γράμμα τους κανονισμούς, και τους αρνηθεί για παράδειγμα να προσγειωθεί σε ένα μέρος που δεν θεωρεί ασφαλές η δεν δεχθεί να απογειωθεί υπέρβαρος, τον ειρωνεύονται λέγοντας περιφρονητικά ότι το έχουν ξανακάνει χωρίς πρόβλημα με τον προηγούμενο. Τι να τους απαντήσεις όμως… ότι ήταν απλά τυχεροί;
Η ΥΠΑ πριν από τρία χρόνια προσπάθησε να περιορίσει την πειρατεία με τη εγκαθίδρυση της φόρμας 731 όπου όλοι οι επιβάτες θα πρέπει να έχουν υπογράψει ότι δεν έχουν πληρώσει για την πτήση και η φόρμα να αποσταλεί μεσω email πριν την απογείωση στην ΥΠΑ. Ένα μέτρο που κατά την άποψη μας δεν βοηθάει καθόλου για να μην πούμε ότι έχει αντίθετα αποτελέσματα.
Τους «καουμπόηδες» αυτούς δεν τους θεωρούμε συναδέλφους και θελουμε να διαχωρίσουμε τη θέση μας σε κάθε περίπτωση.