Δεν πρόλαβε να στεγνώσει το μελάνι και αυτό το Σαββατοκύριακο το Τατόι έκλεισε τελείως για τις αερολέσχες. Με NOTAM που εκδόθηκε το πρωί του Σαββάτου αναφέροντας «FIRE FIGHTING STATION U/S» (U/S σημαίνει UNSERVICEABLE). Ο CoV-19 χτύπησε δυστυχώς 3 άτομα του προσωπικού της πυροσβεστικής της μονάδας. Οπότε κλείνει τελείως το αεροδρόμιο. Τη Δευτέρα βέβαια όλα επανέρχονται στην κανονικότητα που φυσικά οι αερολέσχες δεν θα πετούν (μήπως εκδίκηση;…) Θερμά συγχαρητήρια… και εις ανώτερα…
Ο εναέριος χώρος της Ελλάδας, είναι αποδεδειγμένα ο πιο πολύπλοκος και προβληματικός στον κόσμο, με παρερμηνείες κανονισμών και διαταγές που δεν συνάδουν με καμία διεθνή νομοθεσία. Σε αυτό δυστυχώς προστίθεται και η εξαιρετικά αντιαεροπορική συμπεριφορά ορισμένων στελεχών της ΠΑ (και όχι μόνο) που όταν αποφασίζεις να πετάξεις εύχεσαι να μην ανταμώσεις στη συχνότητα.
Σίγουρα δεν είναι στόχος της ΠΑ να βασανίζει την Γενική Αεροπορία μιας και οι controller της, είναι ιδιαίτερα ικανοί και έμπειροι στο να διαχειρίζονται αεροσκάφη που πετούν με υψηλές ταχύτητες σε περιορισμένους χώρους και είναι πάντα φιλικοί με τους πιλότους των πολιτικών αεροσκαφών. Άλλωστε παραδοσιακά η ΠΑ ήταν αρωγός των αερολεσχών αφού παγκοσμίως οι αερολέσχες αποτελούν φυτώριο νέων πιλότων.
Δυστυχώς όμως υπάρχει και μια μειοψηφία που μετριέται στα δάκτυλα του ενός χεριού, γνωστή ακόμα και μεταξύ των συναδέλφων τους για τον αρνητισμό που εκπέμπουν προς πληρώματα μικρών αεροσκαφών που πετούν στις περιοχές ελέγχου τους όταν είναι υπηρεσία.
Είναι καθήκον της ΠΑ να απομονώσει τέτοιες ειδεχθείς συμπεριφορές που την εκθέτουν απερίφραστα.
Μετά από ένα χρόνο σχεδόν που πιλότοι, αεραθλητές και φυσικά αεροσκάφη βρίσκονται στο έδαφος λόγω του lockdown βρήκαν ευκαιρία να δημιουργήσουν ακόμα μεγαλύτερα προβλήματα.
Το Τατόι, που φιλοξενεί αερολέσχες αεροπλάνων, ανεμόπτερων και ελικοπτέρων εδώ και πολλές δεκαετίες,
- δεν δέχεται πλέον πτήσεις ανεμόπτερων. Τα οποία έκανε δωρεά η ίδια η ΠΑ στις αερολέσχες και πετούν ανελλιπώς από το 2005.
- Δεν επιτρέπει στα ελικόπτερα να κάνουν ασκήσεις αιώρησης ανατολικά του αεροδρομίου στο λεγόμενο σποτ.
- Δεν επιτρέπει πτήσεις από τις 15:00 έως και τις 17:30 με την παιδαριώδη παράλογη και άτοπη δικαιολογία ότι είναι ώρες κοινής ησυχίας. Για να καταλάβετε τον εμπαιγμό και το μένος, το χειμώνα έμεναν για πτήση μερικά λεπτά από τις 17:00 μέχρι τη Δύση… όσο για πριν τις 15:00 ούτε μισάωρο αφού οι δραστηριότητες της ΠΑ λήγουν στις 14:30.
- Δεν επιτρέπει καθόλου πτήσεις δυο μέρες την εβδομάδα.
- Και το υπόλοιπο διάστημα… μπούλινγκ.
Διαβάζοντας δε, το νέο πλαίσιο συνεργασίας με τους όρους που προτείνει για υπογραφή η 123ΣΤΕ σε ΥΠΑ και ΕΛΑΟ για τις δραστηριότητες των Αερολεσχών, καταλαβαίνει κανείς ότι πρόκειται για μια μονομερή «συμφωνία» τύπου «αποφασίσαμε και διατάζουμε» με όρους που έχουν μοναδικό στόχο την συστηματική απομάκρυνση των αεραθλητικών σωματείων από το αεροδρόμιο του Τατοΐου. Η ηγεσία τα γνωρίζει αυτά;
Δεν θέλουν τη Γενική Αεροπορία στα πόδια τους και θα κάνουν τα πάντα να το πετύχουν. Και όσο προσπαθούμε να αλλάξουμε την κατάσταση τόσο πιο εκδικητικοί γίνονται. Ακόμα και συνάδελφοι ή υφιστάμενοί τους που έχουν όλη τη καλή διάθεση να εξυπηρετήσουν την εναέρια κυκλοφορία και γενικότερα τις δραστηριότητες των Αερολεσχών φοβούνται τις αντιδράσεις τους. Δεν καταλαβαίνουν, δεν θέλουν να καταλάβουν και δεν τους ενδιαφέρει κιόλας. Δεν μπορούν να αντιληφθούν τι σημαίνει αεραθλητής, αερολέσχη αλλά ούτε και recreational πτήση… προσπαθούν να δυσκολέψουν τις πτητικές δραστηριότητες της Γενικής Αεροπορίας με κάθε τρόπο και σε κάθε ευκαιρία. Δεν θέλουν πολιτικά αεροσκάφη. Έτσι απλά. Τέλος. Τώρα που δεν πετάνε και πολύ με το lockdown ευκαιρία να τους εξοντώσουμε τελείως…
Από την άλλη η Τανάγρα δεν δέχτηκε (κατά τα λεγόμενα της controller του Τατοΐου) ελικόπτερο να κινηθεί στην περιοχή των Σκούρτων λόγω μεγάλης κυκλοφορίας στην περιοχή (!!!). Κυριακή 2 Απριλίου ώρα 11:30 τοπική. Στον ασύρματο 3 αεροσκάφη… σε μια περιοχή τεράστια… όσο για το Class G κάτω από τα 1000’ AGL… κάνουν ακόμα ότι δεν καταλαβαίνουν.
Όσο περισσότερο προσπαθούν οι σχολές, οι αερολέσχες, η AOPA, οι αεροπορικές εταιρείες, Ελληνικές και ξένες να ακουστούν ώστε να αλλάξουν τα κακώς κείμενα, τόσο πιο εκδικητικοί γίνονται, τόσο πιο μεγάλα προβλήματα εφευρίσκουν. Η ηγεσία απούσα και πλήρως παραπληροφορημένη. Δεν υπάρχει σωτηρία. Σάπιο σύστημα. Κάκιστη συνδικαλιστική νοοτροπία. Κομπλεξισμός. Κανένα όραμα. Καμία όρεξη. Μόνο θεωρία με την καραμέλα για την… ασφάλεια πτήσεων… δηλαδή… καθηλωμένα αεροσκάφη. Κι αυτά από δυο τρεις ανθρώπους που νομίζουν ότι γνωρίζουν επειδή είναι στο χώρο πολλά χρόνια. Κατά την άποψή τους καλύτερα να μην πετάει τίποτα. Βαθιά νυχτωμένοι ή κακόβουλοι; Τι είπατε; Αεροπορικός Τουρισμός στην Ελλάδα; Τώρα μάλιστα…
Ιωάννης Θεοτικός Αλεξίου